Easy Go Network tarjoaa tietoverkon palveluna

Orange Business Services julkistaa täysin digitaalisen ohjelmisto-ohjatun tietoverkon 75 maassa

Lehdistötiedote 16.12.2016

Yritysverkoissa tarvitaan yhä enemmän älyä pilviteknologian, mobiilipalvelujen, big datan ja esineiden internetin yleistymisen myötä. Palveluna tarjottava tietoverkko (NaaS, Network as a Service) on tehokas, joustava ja tietoturvallinen ratkaisu näihin tarpeisiin.

Orange Business Servicesin NaaS-strategian ensiaskel on Easy Go Network, joka tarjoaa täysin virtualisoidut verkkotoiminnot (VNF, Virtualized Network Functions) ohjelmisto-ohjatun SDN-verkon avulla. Ratkaisua on testattu kattavasti asiakasympäristössä, ja se tulee vuoden 2016 loppuun mennessä saataville 75 eri maassa.

Easy Go Networkin avulla digitaalisia palveluja voidaan toimittaa automatisoidusti ja nopeasti. Käyttäjäkokemus on samanlainen eri puolilla maailmaa. Kuukausimaksullisena tarjottavaa palvelua voi käyttää erittäin joustavasti tarpeen mukaan ilman etukäteisinvestointeja.

Easy Go Networkin tyypillisiä asiakkaita ovat kansainväliset vähittäiskaupat, jotka haluavat perustaa nopeasti ja edullisesti uusia kauppapaikkoja, kuten kauppa-kaupassa- tai pop-up-myymälöitä. Easy Go Networkin avulla uusia verkkotoimipaikkoja tai virtualisoituja palveluita voidaan lisätä alle viidessä minuutissa. Yrityksillä on täysi näkymä verkon käyttöön sekä yhdellä klikkauksella asennettava tietoturvapolitiikka kaikille toimipaikoille. Työntekijät saavat heti käyttöönsä kaikki työvälineet ja ovat valmiita palvelemaan asiakkaita.

Orange hyödyntää alkuvaiheessa Fortinetin Security Fabric -teknologiaan perustuvaa virtuaalista palomuuria. Fortinet-yhteistyö takaa Easy Go Networkiin kattavat virtualisoidut turvaratkaisut, kuten yhtenäisen sovellusten hallinnan, tunkeutumisen eston, sisällönsuodatuksen, vakoiluohjelmien eston ja suojan haittaohjelmia vastaan.

Muita kolmansien osapuolten virtualisoituja toiminnallisuuksia, kuten sovellusoptimointi ja WiFi-verkkojen hallinta, on tulossa vuoden 2017 aikana.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, puh. 050 555 6631

Orange Business Services
Orange Business Services on ranskalaisen Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 20 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Valikoimassa on integraatioratkaisuja ja sovelluksia mobiileihin ja digitaalisiin työtiloihin, IT- ja pilvijärjestelmiin, kiinteisiin ja mobiiliyhteyksiin, yksityis- ja hybridiverkkoihin, teollisen internetin sovelluksiin, 360°-asiakaskokemukseen ja big data -analytiikkaan sekä kyberturvallisuuteen. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle, kahdelle miljoonalle pienyritykselle sekä lukuisille muille organisaatioille ja julkishallinnolle. Lisätietoja osoitteessa www.orange-business.com