Equinix tarjoaa suorat yhteydet Amazonin pilveen nyt myös Suomessa

AWS Direct Connect tulee saataville neljällä uudella markkina-alueella Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa

Lehdistötiedote 30.11.2017

Globaali datakeskusyhtiö Equinix laajentaa yhteistyötään Amazon Web Servicesin (AWS) kanssa. AWS Direct Connect -palvelun tarjoamat suorat ja yksityiset yhteydet Amazonin pilvi-infrastruktuuriin tulevat saataville Equinixin datakeskuksista Helsingissä, Madridissa, Manchesterissa ja Torontossa. Palvelu on nyt tarjolla maailmanlaajuisesti kaikkiaan 21 Equinixin toiminta-alueella.

"Equinix haluaa tarjota asiakkailleen parhaat mahdolliset yhteydet tärkeimpiin pilvi-infrastruktuureihin. Suorien AWS Direct Connect -yhteyksien tulo myös Suomeen on osoitus Equinixin vahvasta sitoutumisesta tehokkaiden ja nykyaikaisten yhteyksien tarjoamiseen suomalaiselle liike-elämälle", sanoo Equinixin Suomen toimitusjohtaja Sami Holopainen

Yritykset haluavat yhä useammin ohittaa ruuhkaisen julkisen internetin ja ottaa suorat yksityiset yhteydet strategisesti tärkeisiin pilvipalvelujen tarjoajiin. Tavoitteena on mm. kulujen pienentäminen sekä verkkoyhteyksien suorituskyvyn ja vakauden parantaminen.

Equinixin tuoreen Global Interconnection Index -markkinatutkimuksen mukaan yritysten ja pilvipalvelujen tarjoajien välisten yksityisten yhteyksien ennustetaan kasvavan 160 prosenttia vuoteen 2020 mennessä.

AWS Direct Connect -yhteyksiä voi ottaa kaikilla saatavilla olevilla nopeuksilla Equinix Cloud Exchange (ECX) -palvelun, ristikytkentöjen tai Equinixin tarjoamien kaupunkiverkkoyhteyksien kautta. Äskettäin julkaistun AWS Direct Connect Gatewayn ansiosta Equinixin asiakkaat voivat käyttää useita eri AWS-alueita yhdellä AWS Direct Connect -yhteydellä.

Suora yhteys AWS-palveluihin Equinixin datakeskuksista on erinomainen ratkaisu muun muassa datavirtojen hallintaan ja nopeuttamiseen. Esimerkiksi bisnesanalytiikka, hahmontunnistus ja datan visualisointi ovat sovelluskohteita, joissa tarvitaan raskasta laskentatehoa ja lyhyen vasteajan tarjoavia yhteyksiä.

Hyötyä tulee myös yhteyksissä yritysekosysteemeihin ja hybridipilviin: suora yhteys AWS:ään Equinix Cloud Exchange -palvelun kautta tarjoaa yrityksille yhteydet IaaS-, PaaS- ja SaaS-palveluntarjoajiin sekä tuhansiin muihin ekosysteemin toimijoihin.

Nyt julkistettujen neljän uuden datakeskuksen lisäksi Equinixin muut AWS Direct Connect -yhteyksiä tarjoavat sijainnit ovat Amsterdam, Chicago, Dallas, Frankfurt, Los Angeles, Lontoo, München, New York, Osaka, Piilaakso, São Paulo, Seattle, Singapore, Sydney, Tokio, Varsova ja Washington D.C.

Lisätietoja medialle
Sami Holopainen, toimitusjohtaja, Equinix Finland
Sami.Holopainen@eu.equinix.com

Tietoja Equinixistä