• NETPROFILE/

Eroon tahmeista pilvisovelluksista ja pätkivistä VPN-yhteyksistä Orangen EAM Riverbed -palvelulla

Lehdistötiedote 27.6.2016

Orange Business Services nopeuttaa merkittävästi yritysten etätoimipisteiden suojattuja yhteyksiä pilvipalveluihin. Ratkaisu toteutetaan integroimalla yrityssovellusten toimintaa kiihdyttävä Orangen EAM Riverbed -teknologia (Enterprise Application Management) Orange Business VPN Galerie -ratkaisuun, joka tarjoaa turvallisen pääsyn yritysverkosta tärkeimpiin pilvipalveluihin.

Paljon liikkuvaa työtä tekevät yritykset ovat pitkään halunneet, että sovellusten käyttäjäkokemus ja tietoturva eivät riipu siitä, käytetäänkö niitä etänä vai paikallisesti. Raskaat yrityssovellukset ovat kuitenkin usein etäyhteyden päässä olevalle käyttäjälle jähmeitä ja hitaita. Orangen tarjoama EAM Riverbed -sovelluskiihdytyspalvelu tarttuu juuri tähän ongelmaan ja pyrkii poistamaan etäkäyttäjien usein kokeman hidastelun ja epäluotettavat yhteydet.

EAM Riverbed on Orange Business Servicesin tarjoama täysin hallittu sovelluskiihdytys- ja WAN-optimointipalvelu. Se parantaa käyttäjäkokemusta nopeuttamalla merkittävästi sovellusten vasteaikoja. EAM Riverbed optimoi myös verkkoliikennettä ja kasvattaa suorituskyvyn parhaimmillaan yli kolminkertaiseksi.

Palvelu hyödyntää ohjelmisto-ohjattua tietoverkkoa (SDN, Software Defined Network), ja se on merkittävä askel Orangen verkkoinfrastruktuurin kehityksessä. EAM Riverbedin optimointiratkaisu toimitetaan virtualisoimalla verkkotoiminnot (NFV, Network Function Virtualization), mikä on perinteistä laitteistoratkaisua joustavampi tapa.

Business VPN Galerie laajentaa Orangen yritys-VPN-ratkaisun pilveen täysin turvattujen yhdyskäytävien avulla. Yritykset voivat käyttää IaaS- (IT-infrastruktuuri hankitaan pilvestä) ja SaaS (ohjelmistot hankitaan pilvestä) -pilvipalveluja, kuten Orangen omaa pilviratkaisua, samalla kun ne hyödyntävät Orange Business Servicesin luotettavaa, turvallista ja suorituskykyistä yritysverkkoa.

Tärkeä askel tietoverkkojen virtualisoinnissa

Orangen ja Riverbedin vahva strateginen ja teknologinen yhteistyö alkoi jo vuonna 2005, ja nyt julkistettu palvelu on tälle luontevaa jatkoa.

"Asiakkaidemme on parannettava sovellusten käyttäjäkokemusta nopeuttamalla vasteaikoja. Tämä tehostaa tuottavuutta kaikkialla, mahdollistaa liiketoiminnalle kriittisten migraatioprojektien toteuttamisen ja parantaa yrityskuvaa. Riverbedin huipputeknologia yhdistettynä meidän turvalliseen ja täysin hallittuun ratkaisuumme lunastaa tämän lupauksen", sanoo Orange Business Servicesin yhteysratkaisujen liiketoimintayksikön johtaja Pierre-Louis Biaggi.

"Sovellusten nopea toiminta ja ketteryys ovat nykyaikaisen pilvi-IT:n kulmakiviä. Tämä julkistus tarjoaa asiakkaillemme houkuttelevan ratkaisun ja laajentaa Orangen ja Riverbedin strategista kumppanuutta", sanoo Riverbed Technologyn strategiajohtaja Phil Harris.

Jo 1600 asiakasta käyttää Business VPN Galerieta Orangen ja muiden merkittävien toimittajien, kuten Googlen, Microsoftin ja Salesforce.comin, pilvipalvelujen kanssa.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy,
stefan.reijonen@orange.com, puh. 050 555 6631

Orange Business Services
Orange Business Services on ranskalaisen Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 20 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Valikoimassa on integraatioratkaisuja ja sovelluksia mobiileihin ja digitaalisiin työtiloihin, IT- ja pilvijärjestelmiin, kiinteisiin ja mobiiliyhteyksiin, yksityis- ja hybridiverkkoihin, teollisen internetin sovelluksiin, 360°-asiakaskokemukseen ja big data -analytiikkaan sekä kyberturvallisuuteen. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle, kahdelle miljoonalle pienyritykselle sekä lukuisille muille organisaatioille ja julkishallinnolle.

Lisätietoja osoitteessa www.orange-business.com sekä LinkedInissäTwitterissä ja blogeissa