Esperi ja Navigil tuovat markkinoille edistyksellisen puettavan turvaratkaisun

Rannekelloon mahtuva matkapuhelin tuo tyylikästä turvaa ja mielenrauhaa

Espoo – 10. syyskuuta 2014 – Älykkäitä turvaratkaisuja kehittävä suomalainen Navigil on julkistanut uudenlaisen palvelun yksin asuvien ja työskentelevien turvaksi. Maailmanlaajuisestikin ainutlaatuiset Rafael-palvelu ja S1-rannekello tarjoavat ennennäkemättömän yhdistelmän vetävää muotoilua ja helppokäyttöisyyttä.

Ratkaisu tulee saataville Suomen johtavan hoiva- ja terveyspalvelualan yrityksen Esperi Caren asiakkaille ja myös yksin töitä tekeville henkilöille. Esperi ja Navigil ovat tehneet tiiviisti yhteistyötä kahden vuoden ajan kehittääkseen nykyajan tarpeisiin vastaavan puettavan turvaratkaisun. Kiihtyvällä vauhdilla vanhenevalle väestölle tarjottavat palvelut ovat merkittävä liiketoimintamahdollisuus sekä Esperille että Navigilille.

Helppokäyttöinen korkean saatavuuden Rafael-palvelu on markkinoiden ensimmäinen ratkaisu, joka integroi saumattomasti turvalaitteet, älyverkkopohjaiset saavutettavuuspalvelut sekä paikannus- ja hallintapalvelut.

Älykäs vastaanottajien saavutettavuuspalvelu tavoittelee omaisia halutussa järjestyksessä. Mikäli ketään heistä ei tavoiteta, puhelu ohjautuu Esperin hälytyskeskukseen. Mobiilioperaattoriluokan turvallisuus ja saatavuus varmistavat, että tieto avuntarpeesta tulee heti ja varmasti perille.

S1 on ensimmäinen tuote, jossa on onnistuttu paketoimaan siroon rannekelloon kaikki henkilöturvassa tarvittavat ominaisuudet, kuten sisäänrakennettu matkapuhelin, GPS/GLONASS-paikannus, vähän virtaa kuluttava Bluetooth-yhteys sekä vanhuksille sopiva käyttöliittymä. Rannekellon käyttäjä voi soittaa hätäpuhelun yhdellä napinpainalluksella ja samalla lähettää sijaintitiedon Rafael-palveluun. Rannekello voi myös hälyttää automaattisesti, jos muistisairas henkilö on poistunut sallitulta alueelta. Muistisairas henkilö on helppo löytää jatkuvasti päivittyvän sijaintitiedon ansiosta.

”Useimmat markkinoilla olevat turvarannekkeet muistuttavat sairaalatarvikkeita”, sanoo Navigilin toimitusjohtaja Matti Räty.  ”S1-rannekelloa kehittäessämme halusimme saada erittäin vähän virtaa kuluttavan tekniikkamme ja henkilöturvan vaatimat muut ominaisuudet pakattua tyylikkääseen koteloon. Lopputulos näyttää aivan tavalliselta rannekellolta. Tästä on se etu, että käyttäjä pitää sitä mielellään jatkuvasti ranteessaan, kuten kuuluukin. Omaisten ja muiden huoltajien huolia helpottaa lisäksi se, että kellon akku kestää erittäin pitkään ja latausasemaa on myös vanhusten helppo käyttää.”

“Navigilin turvakellossa ovat kaikki ne ominaisuudet, joita kotihoitoasiakkaamme kaipaavat. Millään muulla markkinoilla olevalla ratkaisulla ei ole tarjota tällaista yhdistelmää”, sanoo Marja Aarnio-Isohanni, Esperi Care Oy:n toimitusjohtaja. ”Uskomme, että aktiiviset asiakkaamme ovat tyytyväisiä voidessaan käyttää tyylikästä ja turvaa tuovaa rannekelloa, joka ei leimaa heitä avun tarpeessa oleviksi. Tällä uudenlaisella turvaratkaisulla voimme tarjota entistäkin parempaa palvelua asiakkaillemme, ja sillä on merkittävä rooli vahvistaessamme johtavaa markkina-asemaamme.”

Lataa kuvia S1-rannekellosta

Lataa lisätietoja S1-rannekellosta ja Rafael-palvelusta

Jari Tuokko, myyntijohtaja, Esperi Turvapuhelin- ja Kotihoitopalvelut Oy, jari.tuokko@esperi.fi, p. 044 515 0088
Matti Räty, toimitusjohtaja, Navigil, matti.raty@navigil.com, p. 0400 431 124

Esperi Care on valtakunnallinen hoiva- ja terveyspalvelualan yritys, joka tarjoaa asumis-, turvapuhelin- ja kotihoitopalveluita ikääntyneille, asumispalveluita mielenterveys-kuntoutujille ja kehitysvammaisille sekä lääkäripalvelua. Yhtiössä työskentelee yli 3 800 sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilaista. Esperi toimii 160 kunnan alueella. Esperillä on lähes 40 000 turvapuhelin ja kotihoidon asiakasta ja noin 3 000 asukaspaikkaa. Esperi konsernin pro forma liikevaihto on tällä hetkellä n. 130 meur. Esperi on Suomen 63 suurin työllistäjä. Esperi Care Oy:n omistajia ovat Capman, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ja henkilöstö. www.esperi.fi

Navigil on älykkäitä paikannuslaitteita kehittävä ja paikkatietoon perustuvia palveluita tarjoava yritys. Navigilit asiakkaita ovat turvapalveluita tarjoavat yritykset, mobiilioperaattorit ja kansainvälisesti turvalaitteita markkinoivat yritykset. Navigilin tuotteet ja palvelut soveltuvat monipuolisiin turvapuhelin-, paikkatieto- ja seurantaratkaisuihin henkilöturva-alalla. Lisätietoja: www.navigil.com.