Hintaopas selvitti: Hullut Päivät on oikeasti halpa

Tiedote 6.4.2016

Hintavertailupalvelu Hintaopas.fi kävi läpi Stockmannin tämän kevään Hullujen Päivien elektroniikkatarjoukset. Yhteensä 123 tuotteen hintaa vertailtiin Hintaoppaan edullisimpaan hintaan Hulluja päiviä edeltävinä päivinä. Hintaopas kokoaa kaikkien Suomessa toimivien verkkokauppojen hinnat yhteen paikkaan.

Vertailu osoitti, että Hulluilla päivillä voi tehdä hyvin edullisia löytöjä. Vertailluista tuotteista noin 80 % oli Hulluilla Päivillä joko edullisempia tai saman hintaisia kuin halvin tarjolla oleva vaihtoehto.

Esimerkiksi Garminin aktiivisuusrannekkeen tai navigaattorin, Siemensin liesitason tai Nespresso-kahvikoneen voi nyt hankkia Stockmannilta jopa puolet halvemmalla kuin verkkokaupoista. Isoissa kodinkoneissa säästöä voi tulla satasia. Xbox-pelikonsoli ja uunituore Quantum Break -peli irtoavat nekin lähes 20 prosenttia halvemmalla kuin muualta.

Alennusmyyntien tarjoukset ovat yleensä aidosti hyviä, mutta kun tarkastaminen on helppoa, se kannattaa tehdä. Vaikka Hullujen Päivien tarjoukset osoittautuivat pääsääntöisesti hyviksi, löytyi silti joistakin elektroniikkatuotteista Hintaoppaan mukaan edullisempi vaihtoehto muualta. Esimerkiksi Sony Xperia C5 -älypuhelimen tai Dyson DC45 Origin -pölynimurin saisi Verkkokauppa.comista noin 20 % halvemmalla.

Yhteensä vertailussa oli mukana 123 tuotetta. 16 tuotteelle ei löytynyt vertailukelpoista hintaa, sillä Hulluilla päivillä on myynnissä myös erikoiseriä ja tuotepaketteja, joita ei saa muualta. Tuotteista verrattiin aina päätuotetta, joten eroa saatavuudessa voi olla esimerkiksi värien osalta.

Hintaoppaassa hintatiedot päivittyvät päivittäin. Vertailun hinnat on kerätty 4.4. lukuun ottamatta XBoxia, jonka hinta tarkistettiin 5.4. Quantum Break -pelin ilmestyttyä. Mahdolliset toimituskulut eivät sisältyneet vertailuun.

Esimerkkejä hintavertailusta (hinnat tarkastettu 4.4.–5.4.):

Tuotetyyppi Tuotenimi Hullujen päivien hinta Hintaoppaan halvin Erotus € Erotus %
Navigaattori Garmin NUVI 2569LMT-D 99,00 € 248,00 € -149,00 € 60 %
Hiilihapotus-laitteet SodaStream Genesis Megapack 69,00 € 129,00 € -60,00 € 47 %
Aktiivisuus-ranneke Garmin Vivofit 2 49,00 € 88,00 € -39,00 € 44 %
Kahvikone Nespresso Inissia C40 49,90 € 89,00 € -39,10 € 44 %
Imuri Miele Classic C1 EcoLine 99,00 € 169,00 € -70,00 € 41 %
Kuulokkeet Sennheiser CX 3.00  29,90 € 45,00 € -15,10 € 34 %
Liesitaso Siemens EH875MN27E 799,00 € 1 199,00 € -400,00 € 33 %
Televisio Samsung UE32J6375 399,00 € 568,72 € -169,72 € 30 %
Ohjelmisto Microsoft Office Home and Student 2016 99,00 € 136,50 € -37,50 € 27 %
Pesukone Candy Aqua 1142D1 299,00 € 408,00 € -109,00 € 27 %