HR-Yhtiöt ostaa Luborin ja kasvaa nuorten työllistäjänä

Tiedotusvälineille 5.11.2013

Henkilöstöpalveluyritys HR-Yhtiöt Oy on ostanut samalla alalla toimivan Lubor Oy:n koko liiketoiminnan sekä 85 % sen osakkeista. Luborin perustajat, nykyiset omistajat sekä työntekijät jatkavat HR-Yhtiöiden ja Luborin palveluksessa. Kauppasummaa ei julkisteta.

Vuodesta 2007 toiminut Lubor tarjoaa erityisesti oppisopimuspalveluja, henkilöstövuokrausta sekä pakkaus- ja kokoonpanopalveluita. Lubor on yksi merkittävimmistä työpankkikokeiluun kuuluvista yrityksistä. Työpankki on hallitusohjelman mukainen kehityshanke, jonka rahoittaja on sosiaali- ja terveysministeriö.

Luborin liiketoiminnot siirtyvät HR-Yhtiöille heti. Kaupan myötä HR-Yhtiöiden liikevaihto nousee noin 13 miljoonaan euroon. Liikevaihdon odotetaan kasvavan jo vuonna 2014 noin 16 miljoonaan euroon. HR-Yhtiöt aikoo lanseerata myöhemmin tänä vuonna lisää varsinkin nuoria työllistäviä palveluita.

”Liiketoimintakaupalla vahvistamme merkittävästi palvelutarjontaamme ja pääsemme laajentamaan muun muassa työpankkikokeilun koko Suomen kattavaksi. Varsinkin oppisopimuspalvelut ovat herättäneet kovaa kiinnostusta asiakkaissamme, ja niiden kasvulle onkin asetettu kovat tavoitteet”, sanoo HR-Yhtiöiden kehitysjohtaja Tomi Lehto.

Erilaisten pakkaus- ja kokoonpanotehtävien sekä varastotoimintojen ulkoistamiselle nähdään selkeää kysyntää. Luborilla on tällä hetkellä omat tuotanto- ja varastotilat Keravalla. Toimintoja tullaan laajentamaan koko Suomeen. Lisäksi asiakkaille tarjotaan pakkaustöiden ulkoistuksia asiakkaiden omissa tiloissa.

”Tarvitsimme lisää lihaa luiden ympärille, jotta voimme laajentaa hyvin kehittynyttä liiketoimintaa. Kauppa HR-Yhtiöiden kanssa mahdollistaa palvelujemme tarjoamisen koko Suomeen”, sanoo Lubor Oy:n hallituksen puheenjohtaja Paavo Ässämäki.

”Erottuminen kilpailijoista edellyttää rohkeutta laajentaa liiketoiminta-alueitamme. Olemme arvostettu työnantaja ja työnvälittäjä, ja aseman säilyttäminen vaatii jatkuvaa uudistumista”, Tomi Lehto jatkaa.

Tomi Lehto, kehitysjohtaja, HR Yhtiöt Oy

Paavo Ässämäki, hallituksen puheenjohtaja, Lubor Oy