ICCO GLOBAL AWARDS: Suomalainen Netprofile päihitti globaalit PR-jätit

Tiedotusvälineille 27.11.2015

Viestintätoimistojen kansainvälinen kattojärjestö ICCO palkitsi suomalaisen Netprofilen korttimaksuyritys iZettlelle suunnitteleman ja toteuttaman kampanjan maailman parhaana B2B-viestintäkampanjana. Sama työ palkittiin aiemmin Suomen Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n Communications Awards -kilpailussa parhaana kansainvälisenä viestintäkampanjana.

Lontoossa 27.11.2015 järjestetyssä gaalassa korostettiin palkintoperusteena pitkäjänteisen työn ja innovatiivisen kampanjan yhdistelmää.  Netprofilen iZettlelle useamman vuoden ajan tekemän pitkäjänteisen viestintätyön kruunuksi suunniteltu kampanja toteutettiin startup-tapahtuma Slushissa marraskuussa 2014.

”Uudenlaiset yritykset ja palvelut murtavat nyt perinteisiä markkinoita. Helpot ja edulliset korttimaksut mahdollistava iZettle on tästä erinomainen esimerkki, ja on ollut hienoa olla tuomassa pienyrityksille käänteentekevää palvelua Suomeen. Kampanjaan kehitetyn Startup Santan tarina jatkuu jo omia raiteitaan: hän on juuri lähdössä Kiinaan työskentelemään pukkina seuraavat puoli vuotta”, Netprofilen viestintäkonsultti Essi Isomäki kertoo.

Joulupukkihahmo Startup Santan tähdittämässä kampanjassa kerättiin rahaa hyväntekeväisyyteen iZettle-kortinlukijan avulla.  Joulupukki johti Unicefin, Suomen Lähetysseuran ja Punaisen ristin tonttuja ja enkeleitä Slush-yleisön parissa tuoden hyvän mielen viestiä. Kampanjassa kerättiin yli 5000 euroa hyväntekeväisyyteen, ja samalla levitettiin iZettle-viestiä äärimmäisen tehokkaasti sekä sosiaalisessa että perinteisessä mediassa.

”Kaikki muut B2B- ja teknologiasarjojen finalistit edustivat suuria kansainvälisiä viestintätoimistoketjuja. Netprofile oli paitsi ainoa yrittäjävetoinen toimisto, myös ainoa Pohjoismaista finaaliin valittu toimisto. Voitto on osoitus siitä, miten luovuudella ja osaamisella päihitetään suuretkin budjetit”, sanoo David Gallagher, ICCO Global Awardsien tuomariston puheenjohtaja ja Ketchum-viestintätoimistoketjun Euroopan johtaja.

ICCO Global Awardsin Teknologia-sarjassa neljän finalistin joukkoon ylsi myös Netprofilen työ Joensuun Tiedepuiston kanssa Vihreä kasvu -hankkeen viestinnässä. Hankkeessa nostettiin Joensuu biotalouden valtakunnalliseksi veturiksi sekä saavutettiin kansallista ja kansainvälistä huomiota suomalaiselle biotalousosaamiselle.

”Kilpailimme todella kovassa seurassa. Finalisteiksi rankattujen töiden tilaajina oli globaaleja  brändejä kuten Netflix, GE ja Philips, ja niille tehtyjen kampanjoiden budjetit olivat suomalaisesta perspektiivistä katsoen huikean suuria. Sitä hienompaa onkin nähdä, ettei budjetti voita luovuutta ja sitkeyttä. Globaalilla kentällä voi pienempikin toimija pärjätä, kun idea ja toteutus ovat riittävän hyviä”, Netprofilen toimitusjohtaja Juha Frey sanoo.

Lisätietoa:

Juha Frey, toimitusjohtaja, Netprofile

juha@netprofile.fi.

ICCO Global PR Awards 2015 -finalistit sarjoissa B2B ja Teknologia:

B2B

BURSON-MARSTELLER

Making GE in India synonymous with ‘Make in India’

FLEISHMANHILLARD AS PART OF ONEVOICE CONNECT, A CONSORTIUM OF OMNICOM AGENCIES

Philips – ‘Light up the dark’

NETPROFILE

Disrupting old card payment market in Finland – Raising funds with Santa, Unicef & Red Cross at Slush

WEBER SHANDWICK

Lloyd’s of London with Weber Shandwick: Lloyd’s Dream Team

Technology

HILL + KNOWLTON STRATEGIES

“Where Does The Internet Come From?”

MSLGROUP

Netflix: Taking the Bite Out of the Binge