Inventure teki miljoonasijoituksen Beddit-unimittarien kansainväliseen kasvuun

- Beddit opastaa nukkumaan paremmin ilman päälle puettavia sensoreita

Tiedotusvälineille 5.9.2014

Suomalainen unen mittaamiseen erikoistunut Beddit on saanut merkittävän pääomasijoituksen aikaisen vaiheen yrityksiin keskittyneeltä Inventurelta. Uuden sijoituksen myötä Bedditin saama kokonaisrahoitus nousee 6 miljoonaan euroon.

Rahoituksen tuella Beddit laajentaa unianalyysituotteensa jakelua Yhdysvaltain ja Euroopan markkinoilla. Lisäksi Beddit keskittää aiemmin ulkomaille ulkoistetun kehitystyönsä Suomen pääkonttorin yhteyteen. Yrityksen tavoite on lisätä terveyttä ja hyvinvointia parantamalla unta.

Beddit Sleep Monitor on lakanan alle sijoitettava ohut ja huomaamaton anturinauha, joka seuraa sydämen sykettä, hengitysrytmiä ja liikkeitä unen aikana. Ilman nukkujaan kiinnitettäviä antureita toimiva laite välittää tiedot älypuhelimeen Bluetooth-yhteyden kautta. Aamulla Beddit kertoo unianalyysin ja vinkkejä unen laadun parantamiseen. Analyysi ja sen taustalla oleva algoritmi perustuvat ballistokardiografiaan (BCG).

”Sijoituksen ansiosta voimme tuoda tuotteemme nykyistä laajemman käyttäjäkunnan ulottuville. Seuraava tavoitteemme onkin saada koko Yhdysvallat kattava jakelu kuntoon jo joulumarkkinoihin mennessä. Samalla jatkamme palvelumme ja käyttäjäkokemuksemme hiomista”, Bedditin toimitusjohtaja Lasse Leppäkorpi kertoo.

”Beddit on alansa edelläkävijä, joka tuo käyttäjilleen välitöntä hyötyä ja tukea arjen päätöksiin. Uskomme, että suositusten toimivuus ja luonteva käyttökokemus nostavat Bedditin lukuisten quantified self -innovaatioiden joukosta kaupalliseksi menestykseksi”, Inventuren partneri Ilkka Kivimäki sanoo.

Bedditin toistaiseksi merkittävin markkina-avaus Yhdysvalloissa on yhteinen tuote suosittuja aktiivisuusmittareita valmistavan Misfit Wearablesin kanssa. Heinäkuussa julkistettu Misfit Beddit Sleep System yhdistää Misfit Shine -aktiivisuusmittarin ja Bedditin unianalyysin tuottamat tiedot 24/7 -hyvinvointimittariksi.

Yhdysvalloissa Bedditillä on parhaillaan tekeillä merkittävä sopimus koko maan kattavan jälleenmyyjän kanssa. Euroopan tärkeille markkinoille on solmittu jo useita vahvoja kumppanuuksia. Kiihtyvän kasvun vuoksi Beddit hakee nyt useita uusia työntekijöitä San Franciscon ja Helsingin toimipisteisiinsä.

Bedditin kuluttajatuote tuotiin markkinoille elokuussa 2013 avatun erittäin menestyksekkään IndieGoGo-joukkorahoituskampanjan tuella. Tuotteita ennakkotilattiin lähes 400 000 euron arvosta 106 eri maahan. Rahoituksen avulla Beddit viimeisteli tuotteensa ja aloitti toimitukset tammikuussa 2014. Ennen kuluttajille suunnattua tuotetta Beddit kehitti ammattilaistuotteen, joka tuotiin markkinoille vuonna 2012 ja jota käytetään unitutkimuksessa yli 20 maassa.

Lisätietoa:

Ida Lönnroth, viestintäpäällikkö, Beddit

ida(at)beddit.com

050 506 0723

Juha Frey, viestintätoimisto Netprofile

juha(at)netprofile.fi

040 572 4674

Beddit mittaa unta ja hyvinvointia innovatiivisilla tuotteilla. Uusinta anturiteknologiaa ja kehittyneitä signaalinkäsittelymenetelmiä hyödyntävä Beddit seuraa automaattisesti unta, liikkeitä, sydämen toimintaa ja hengitystä ilman nukkujaan kiinnitettäviä antureita. Bedditin ammattituotteet ovat tutkijoiden ja valmentajien käytössä kansainvälisesti. Kehitystyötä tehdään yhteistyössä unitutkija, professori Markku Partisen kanssa. Vuonna 2006 perustetun Beddit Oy:n pääkonttori ja tuotekehitys ovat Suomessa ja markkinointiin keskittyvä tytäryhtiö Piilaaksossa USA:ssa. Lisätietoa: www.beddit.com.