iZettle julkaisee ohjelmistokehityspaketin iOS-kehittäjille

Tiedotusvälineille 23.1.2014

Mobiilin korttimaksusovelluksen kehittäjä iZettle on julkaissut ensimmäisen SDK-ohjelmistokehityspakettinsa. Paketin avulla sovelluskehittäjät voivat lisätä korttimaksujen vastaanottomahdollisuuden iOS-ympäristössä toimiviin palvelusovelluksiin. Kun iZettlen korttimaksujärjestelmä on integroitu esimerkiksi kahvilan kassasovellukseen, korttimaksutapahtuma on vain näpäytyksen päässä. Korttimaksun vastaanottamisen lisäksi iZettle laatii kuitin ja pitää kirjanpidon ja mahdollisen varastotilanteen ajan tasalla.

”Tavoitteenamme on tuoda mahdollisuus korttimaksamiseen kaikkien ulottuville. Nyt julkaistu kehityspaketti on suunnattu sovelluskehittäjille, jotka tarvitsevat tehokkaan ja toimivan maksujärjestelmän sovellukseensa. Oli kyseessä sitten kahviloille kehitetty uudenlainen kassasovellus tai vaikka kauppapaikkasovellus, joka yhdistää myyjät ja ostajat, iZettle varmistaa maksutapahtuman sujuvuuden”, iZettlen perustaja ja toimitusjohtaja Jacob de Greer kertoo.

Kehitystyökalua jo testanneiden sovelluskehittäjien mukaan maksujärjestelmän integrointi olemassa oleviin sovelluksiin sujuu helposti ja se tuo todellista lisäarvoa.

"iZettlen maksujärjestelmästä on muodostunut taksikyytisovelluksemme keskeinen ominaisuus. Käyttäjämäärien lisäksi myös asiakastyytyväisyys on kasvanut, kun matkojen maksaminen sovelluksen kautta on nyt mahdollista”, Taxi 24/7 -sovelluksen kehittäjä Zeryab Cheema iloitsee.

iZettlen ohjelmistokehitystyökalu on ladattavissa ilmaiseksi osoitteesta developer.izettle.com. Sitä voi käyttää kaikissa maissa, joissa iZettle jo toimii, eli Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Espanjassa, Saksassa, Meksikossa ja Brasiliassa. iZettlen normaali välityspalkkio (2,75 % / maksutapahtuma) pätee myös uusissa sovelluksissa.

Kehitystyökalu on tulossa Android-alustalle myöhemmin tänä vuonna.

iZettle täyttää kansainvälisten EVM- (Europay, MasterCard and Visa) ja PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) -standardien vaatimukset.

Outi Vainionkulma-Immonen, viestintätoimisto Netprofile

outi@netprofile.fi, puh. 050 3397408

Jenny Lönnquist, iZettle

jenny@izettle.com, puh. +4670 775 8957