iZettle keräsi 40 miljoonan euron rahoituspaketin

Mukana uudet sijoittajat Zouk Capital, Dawn Capital ja Intel Capital sekä aikaisemmat rahoittajat Creandum, Greylock, Index, Northzone ja SEB Private Equity

Lehdistötiedote 9.5.2014

Euroopan johtava mobiilimaksupalveluiden ja -sovellusten tuottaja iZettle on kerännyt 40 miljoonan euron sijoituspotin. Kierrosta johti lontoolainen kasvurahoittaja Zouk Capital yhdessä Dawn Capitalin ja Intel Capitalin kanssa. Mukana olivat myös iZettlen aikaisemmat rahoittajat Creandum, Greylock Partners, Index Ventures, Northzone ja SEB Private Equity.

Ruotsalainen iZettle aloitti toimintansa vuonna 2011 tarjoamalla helpon tavan vastaanottaa korttimaksuja minikokoisella kortinlukijalla, joka muuttaa minkä tahansa älypuhelimen tai tabletin maksupäätteeksi. Aikaisemmilla kierroksilla iZettleen ovat sijoittaneet myös American Express, MasterCard ja Banco Santander.

iZettle käyttää rahoituksen jatkaakseen kasvuaan nykyisillä markkinoilla ja hakeakseen kasvua uusilta potentiaalisilta alueilta. Zouk Capitalin kasvupääomatiimin vetäjä Nathan Medlock liittyy tuoreen rahoituskierroksen myötä iZettlen hallitukseen.

”Kortilla maksaminen on meille kaikille täysin luonteva tapa toimia. Siksi on erikoista, että miljoonat pienet yritykset ja myyjät jäävät kokonsa takia edelleen järjestelmän ulkopuolelle. iZettle tarjoaa tälle valtavalle joukolle toimijoita kyvyn ottaa vastaan korttimaksuja, mikä auttaa heitä säästämään rahaa, paperia ja energiaa sekä ammattimaistamaan toimintaansa”, Nathan Medlock sanoo.

Parissa vuodessa iZettlestä on tullut laajamittainen maksujen käsittelypalvelu, joka auttaa pieniä yrityksiä kasvamaan. Sen tarjoamien palvelujen kuten visuaalisten myyntitilastojen ansiosta yritykset pystyvät esimerkiksi tunnistamaan uusia mahdollisuuksia ja uskollisia asiakkaita.

”iZettlen menestys Euroopassa tarjoaa vahvan perustan kasvusuunnitelmille, ja uskomme, että tämä rahoituskierros antaa polttoainetta nostaa liiketoiminta seuraavalle tasolle. Meille on ehdottoman tärkeää, että sijoituskohteiltamme löytyy resurssiälyä: ei riitä, että tehdään enemmän vähemmällä, vaan pitää sisäistää, että prosessit ja systeemit liittyvät toisiinsa ennennäkemättömällä tavalla. iZettle on tästä erinomainen esimerkki”, Medlock lisää.

”Globaali talous toimii pienten yritysten varassa. Missiomme on alusta alkaen ollut auttaa pieniä yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa demokratisoimalla ja yksinkertaistamalla maksamista ympäri maailmaa”, iZettlen perustaja ja toimitusjohtaja Jacob de Geer sanoo.

iZettlen käyttöönotto tapahtuu muutamassa minuutissa ja laite toimii kaikilla tyypillisillä maksukorteilla. iZettle ei peri liittymis- tai kuukausimaksuja eikä edellytä maksuilta minimimääriä. Sen sijaan iZettleä käyttävät myyjät maksavat pienen prosenttiosuuden jokaisesta transaktiosta. iZettle tilittää maksut sähköisesti myyjän pankkitilille.

iZettlen toimintaa valvoo Ruotsin finanssivalvonta. Yhtiön palvelut ovat EMV-hyväksyttyjä (Europay, MasterCard ja Visa) ja noudattavat kansainvälisiä maksukorttialan PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) -määräyksiä.

iZettlen sovellus, Siru & PIN- sekä Siru & Allekirjoitus -kortinlukijat ja maksuton liiketoiminnan seurantaohjelma ovat nyt saatavilla Brasiliassa, Espanjassa, Isossa-Britanniassa, Meksikossa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa sekä Tanskassa.

Kansainvälisesti arvostettu teknologiamedia The Next Web valitsi vastikään iZettlen yhdeksi kolmesta nopeiden kasvavasta yhtiöstä Euroopassa Tech5-kilpailussaan.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:

Essi Isomäki, viestintätoimisto Netprofile, 040-572 4648, essi@netprofile.fi

Tietoa iZettlestä

Olemme sitä mieltä, että liiketoiminnan pyörittämisen pitäisi olla helpompaa.

iZettlellä teemme päivittäin töitä kehittääksemme aivan uudenlaisia maksupalveluja ja sovelluksia aina älypuhelinten ja tablettien kanssa yhteensopivista kortinlukijoista kassakoneisiin sekä erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat sinua kasvattamaan myyntiäsi. Tarjoamiemme palvelujen ja työkalujen käytön aloittaminen sekä käyttö on helppoa ja aina turvallista, ja ne tukevat liiketoimintaasi saumattomasti. Mikä parasta, ne tekevät pienyritysten pyörittämisestä myös entistä hauskempaa.

Yrityksemme pääkonttori sijaitsee Tukholmassa, mutta palvelumme on käytössä jo sadoissa tuhansissa yrityksissä yhdeksässä eri maassa ympäri maailman. Liity joukkoomme osoitteessa izettle.com.

Zouk Capital

Zouk Capital is a private equity and infrastructure fund manager investing in the clean economy.  Zouk’s distinctive dual-track strategy of Growth Capital and Infrastructure capitalizes on the investment opportunities created by the global shift to greater resource efficiency. The Growth Capital funds invest in companies that enable a more intelligent use of resources across sectors such as IT and communications management, industrial goods and services, energy and transport and logistics. The Infrastructurefunds target capital gain returns by financing and constructing new assets from the late-stage of development in sectors such as distributed energy, energy efficiency, waste to energy and geothermal. Zouk has invested in the clean economy since 2000 and is one of the largest fund managers of its strategy in Europe. Zouk has €575m under management and offices in London and Singapore.

Dawn Capital

The Dawn Capital team are institutional investors and experienced business builders that have previously collectively invested in over 100 companies and been involved in several high profile rapid growth technology businesses, such as Wonga.com, Mimecast and previously Advertising.com, Forbes.com and Self Trade. Dawn Capital backs outstanding companies seeking expansion capital in the TMT and FinTech sectors. www.dawncapital.com

Intel Capital

Intel Capital, Intel's global investment and M&A organization, makes equity investments in innovative technology start-ups and companies worldwide. Intel Capital invests in a broad range of companies offering hardware, software, and services targeting enterprise, mobility, consumer Internet, digital media and semiconductor manufacturing. Since 1991, Intel Capital has invested more than US$11 billion in over 1,351 companies in 55 countries. In that timeframe, 207 portfolio companies have gone public on various exchanges around the world and 349 were acquired or participated in a merger. In 2013, Intel Capital invested US$333 million in 146 investments with approximately 49 percent of funds invested outside North America. For more information on Intel Capital and its differentiated advantages, visit www.intelcapital.com or follow @Intelcapital.