iZettle mullistaa hinnoittelunsa

Mitä enemmän myy, sitä vähemmän maksaa.

Tiedotusvälineille 12.2.2014

Mobiilin korttimaksusovelluksen kehittänyt iZettle muuttaa merkittävästi hinnoitteluaan. Uudessa hinnoittelumallissa transaktiomaksu pienenee automaattisesti myynnin kasvaessa. iZettlen normaali palkkio on 2,75% myyntitapahtumaa kohti. Kun myynti ylittää 2000 euroa kuukaudessa, prosenttiosuus pienentyy asteittain, aina jopa 1,5 %:iin saakka. Fiksu hinnoittelu tuli voimaan 1. helmikuuta.

Esimerkiksi 5000 euroa kuukaudessa laskuttava putkimies maksaa 2,36 %:n transaktiomaksun, kun taas kahvila, jonka myynti on 30 000 euroa kuukaudessa, maksaa 1,5 %. Fiksu hinnoittelu koskee kaikkia korttimaksuja. Alennus palautetaan iZettlen asiakkaille jokaisen kuukauden lopussa.

"Asiakkaamme haluavat maksaa kortilla, harva käyttää enää käteistä. iZettle on ollut meille täydellinen ratkaisu, joka on auttanut kasvattamaan liiketoimintaamme. Odotamme uutta hinnoittelumallia innolla, sillä uudistuksella on suora vaikutus kuukausikustannuksiimme", Simo Landin parturi-kampaamo Salon Noirista toteaa.

”Yrityksemme tavoitteena on tuoda mahdollisuus maksaa kortilla jokaisen ulottuville. Uusi hinnoittelumallimme tekee iZettlen houkuttelevaksi vaihtoehdoksi myös suuremmille yrityksille, jotka etsivät modernia maksamisvaihtoehtoa. Uskomme, että niin kasvuvahtiin päässeet pienyrittäjät kuin suuremmatkin yritykset hyötyvät uusista Siru & PIN -kortinlukijoistamme sekä houkuttelevasta hinnoittelumallista”, Pohjoismaista vastaava iZettlen johtaja Sverker Ingre sanoo.

Uusi hinnoittelumalli, uudet Siru & PIN -kortinlukijat sekä ilmainen kassa- ja analytiikkajärjestelmä tekevät iZettlestä kokonaisvaltaisen ja entistä houkuttelevamman vaihtoehdon pienille ja keskisuurille yrityksille. Kortinlukijaan liittyvä sovellus auttaa hallitsemaan myyntitapahtumia, kirjanpitoa ja luomaan myyntimahdollisuuksia - ja lopulta kasvattamaan myyntiä.

”iZettle on ollut meille todella joustava, helppo ja edullinen maksujärjestelmä. Levy-yhtiömme myyntitoiminta on kausittaista ja keskittyy erilaisiin tapahtumiin ja tilaisuuksiin, eikä iZettlestä tule kustannuksia, kun myyntitoimintaa ei ole. Hinnoittelu-uudistuksen ansiosta voimme todella keskittyä myynnin kasvattamiseen ilman pelkoa siitä, että kustannukset karkaavat pilviin”, levy-yhtiö MediaCroco Recordsin perustaja Jaakko Alamikkelä kertoo.

iZettle täyttää kansainvälisten EVM- (Europay, MasterCard and Visa) ja PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) -standardien vaatimukset.

Mitä enemmän iZettle-kortinlukijalla myy, sitä enemmän Fiksu hinnoittelu pienentää transaktiokustannuksia. Fiksu hinnoittelu on voimassa Suomessa kaikissa myyntitapahtumissa helmikuun 1. päivästä alkaen.

Kuukausimyynti Transaktioprosentti
2000 € tai vähemmän 2,75 %
10 000 € 1,96 %
15 000 € 1,75 %