• NETPROFILE/

iZettle tuo markkinoille lähimaksamiseen soveltuvan ja Apple Pay -yhteensopivan kortinlukijan

Tiedotusvälineille 19.5.2015

iZettle tuo markkinoille lähimaksuominaisuudella ja Apple Pay -tuella varustetun sirukortinlukijan. Kompaktissa, mukana kuljetettavassa laitteessa yhdistyvät Chip & PIN -kortinlukija, lähimaksuominaisuus sekä Apple Pay -tuki.

Pro Contactless -kortinlukijoiden lanseeraus alkaa Iso-Britanniassa 1. kesäkuuta. Muissa maissa uudet laitteet tulevat myyntiin seuraavien kuukausien aikana. Hinta on markkinoista riippuen noin 79 puntaa.

“Lanseerauksen myötä iZettle on ensimmäinen yritys, joka tarjoaa pienyrityksille Apple Pay -tuen sekä lähimaksuominaisuuden,” sanoo iZettlen toimitusjohtaja ja yksi perustajista Jacob de Geer. ”Uusi kortinlukija tukee myös muita mobiilimaksusovelluksia, kuten Google Walletia.”

Lähimaksut ovat olleet kaupan alalla kuuma puheenaihe jo vuosia, mutta kuluttajat ovat ottaneet teknologian omakseen vasta hiljattain. Euroopan lähimaksamisen kärkimaassa Iso-Britanniassa lähimaksut nousivat viime vuonna yhteensä 319 miljoonaan euroon. Suomessa lähimaksaminen on lisääntynyt viime vuoden helmikuusta 1 800 prosenttia.

Turvallista NFC-tekniikkaa hyödyntävien, Apple Payn kaltaisten mobiilimaksusovellusten yleistyminen tulee vaikuttamaan lähimaksamiseen tulevaisuudessa merkittävästi. Suomessa voi tällä hetkellä maksaa ilman tunnusluvun naputtelua alle 25 euron ostoksia.

“Apple Payn käyttö iPhone 6:lla tai Apple Watchilla on käyttökokemuksena suorastaan loistava,” sanoo Jacob de Geer. “Kokeiltuani Apple Paytä olen vakuuttunut, että palvelu vähentää maksukorttien käyttöä, enkä malta odottaa, että Apple tuo palvelunsa myös Yhdysvaltain ulkopuolelle.”

“Älypuhelinten myötä meillä on mahdollisuus päästä eteenpäin kortti- ja käteismaksuista. On helppo kuvitella maailma, jossa lompakon voi jättää kotiin ja maksaminen onnistuu vain puhelinta tai kelloa pyyhkäisemällä,” Jacob de Geer sanoo. “Olemme pian siellä. Lähimaksut merkitsevät verratonta helppokäyttöisyyttä kuluttajille ja huomattavasti nopeampia transaktioita kauppiaille.”

Tiistaina iZettle vie palvelunsa Ranskaan, joka on yhtiön 11. markkina-alue. Ranska on iZettlelle otollista maaperää, koska maksukorttien käyttöaste on siellä korkea ja pieniä ja keskikokoisia yrityksiä on paljon. Lisäksi monikaan yritys ei ole kyennyt vastaanottamaan korttimaksuja kätevästi tätä ennen.

Video - Näin käy Apple Pay -kellolla maksu iZettleen: https://vimeo.com/128136684

Kuvia liitteenä.

Lisätiedot:

Tommi Huovinen, iZettlen Suomen edustaja, puh. 040 681 1441

iZettle tekee maksamisesta yksinkertaista sekä maksajalle että maksun saajalle. Mobiililaitteeseen liitettävä iZettlen kortinlukija on helppo ja nopea ottaa käyttöön niin yksityishenkilöille kuin pienyrityksillekin. Vuonna 2010 perustetun yrityksen pääpaikka on Tukholmassa. Lisätietoja http://www.izettle.fi/