Joukkorahoituksesta alkunsa saanut design-valvontakamera myyntiin Suomessa

–  Sisustusystävälliseksi muotoiltu kodin etävalvontakamera Canary lähettää HD-tasoista videokuvaa suoraan älypuhelimeen

Tiedotusvälineille 6.5.2016

Alun perin joukkorahoituksella kehitetty Canary-etävalvontalaite on nyt myynnissä myös Suomessa. Vuonna 2015 Yhdysvalloissa lanseerattu tyylikäs laite yhdistää HD-tasoisen valvontakameran, laadukkaan mikrofonin sekä lämpötilan, kosteuden ja ilmanlaadun mittarit. Erityisen pimeänäkötoimintonsa ansiosta Canary kuvaa poikkeuksellisen tarkasti myös vähässä valossa.

Näppärän sovelluksen avulla Canary välittää mobiililaitteisiin suoraa kuvaa, ääntä ja muita tietoja. Se myös tallentaa viimeiset 12 tuntia pilveen katsottavaksi. Valvontamoodissa Canary lähettää välittömästi hälytyksen siihen liitettyyn älypuhelimeen, kun se havaitsee epätavallista liikettä. Älysovelluksesta voi puolestaan käynnistää laitteen 90 dB voimakkuudella ulvovan sireenin, joka vähintään säikäyttää asiattomat tunkeilijat.

”Alkuperäisestä joukkorahoituskampanjasta asti Canary on herättänyt valtavasti mielenkiintoa maailmalla. Yhdysvaltojen jälkeen Pohjoismaat oli kiinnostava markkina, sillä täällä ollaan maailman ensimmäisten joukossa sekä teknologian käytössä että hyvän muotoilun arvostamisessa”, Canaryn toimitusjohtaja ja yksi perustajista Adam Sager sanoo.

Mobiilisovellus ja pilvitallennus kuuluvat laitteen hintaan, mutta halutessaan käyttäjä voi hankkia lisäpalveluna pilvitallennuksen kattamaan viimeiset 7 päivää. Yksityisyydestä on huolehdittu käyttäjän älypuhelimen sijaintiin perustuvalla automaattisella käynnistys- ja sammutustoiminnolla, jolloin Canary aktivoituu vain asukkaiden ollessa poissa kotoa. Halutessaan laitteen voi sammuttaa myös etänä.

Suomessa Canarya saa muun muassa Gigantista hintaan 229 €. Värivaihtoehtoina ovat sisustuksen ystävien hyväksymät valkoinen ja musta.

Kuvia laitteesta voi ladata osoitteesta https://canary.is/press/.

Testilaitepyynnöt ja lisätiedot

Maisa Mattila, Netprofile
maisa@netprofile.fi

Tietoja Canarysta

Canary on tulevaisuuden turvatuotteita valmistava newyorkilaisyritys. Se yhdistää toisiinsa innovatiivisen laitteiston, elegantin ohjelmiston ja järkevät kodin turvallisuutta parantavat palvelut. Canaryn ensimmäinen tuote on yhteen laitteeseen pakattu täydellinen turvajärjestelmä – nykyaikainen tapa ajatella turvallisuutta, joka suojaa sinulle tärkeimmät paikat ja ihmiset.