Kiveäkin kovempi: uusi Insmat Rock V50 -älypuhelin ei säikähdä vettä eikä pölyä

Lehdistötiedote 12.2.2015

Insmat on tuonut markkinoille vedeltä ja pölyltä täysin suojatun Rock V50 LTE -älypuhelimen. Rock-perheen uusin tulokas on säätä kuin säätä kestävä kumppani aktiivista ulkoilmaelämää viettävälle käyttäjälle, joka ei halua tinkiä viimeisintä tekniikkaa edustavien viestintämenetelmien käytöstä missään ympäristössä.

Rockin 4050 mAh akku takaa pitkät valmius- ja puheajat. Kestävän Dragontrail-näyttölasin ja jämäkän rakenteen ansiosta puhelin kestää mukana rankemmillakin retkillä, ja 8 megapikselin kamera tallentaa unohtumattomat hetket terävinä.

Rock V50:ssä on kirkas viiden tuuman näyttö, jonka HD-tarkkuuden IPS-paneeli tekee kuvista tarkkoja ja eläviä. Uusimmat älypuhelinsovellukset saavat vauhtia Android 4.4 KitKat -käyttöjärjestelmästä ja neliytimisestä prosessorista. 4G-tekniikka puolestaan takaa, että yhteydet ovat nopeita, missä ikinä ollaankin liikkeellä.

Vaikka näyttö on entistä isompi, ulkomitoista on viilattu kaikki ylimääräinen, jotta Rockia olisi mukava kantaa kaikessa menossa mukana. Edellisen sukupolven nelituumaisella näytöllä varustettuun V20+-malliin verrattuna Rock V50 on nyt 2,5 millimetriä ohuempi ja 30 grammaa kevyempi.

”Uusin Rockimme on erinomainen kumppani retkeilijälle, veneilijälle ja kenelle tahansa, joka haluaa käyttää kyvykästä älypuhelinta huolettomasti märissä, kylmissä ja likaisissa ympäristöissä. IP67-suojattu puhelin kestää veteen upottamiset ja erittäin pölyiset olosuhteet nikottelematta. Silti se on kokoonsa nähden kevyt ja kätevä pitää mukana", sanoo Insmatin tuotepäällikkö Kari Viitala.

Insmat Rock V50 LTE on saatavilla verkkokaupoista ja tunnetuilta kodintekniikan jälleenmyyjiltä. Puhelimen suositushinta on 399 euroa.

Lisätietoja, painolaatuiset kuvat ja testilaitepyynnöt:
Toni Stubin, viestintätoimisto Netprofile, toni@netprofile.fi, 040 865 6560

Valmistajan yhteystiedot ja lisätietoja:
Insmat Oy, Kari Viitala, kari.viitala@insmat.fi, 0207 981 571

Tietoja Insmatista
Insmat Oy on matkapuhelintarvikkeiden tukkuliike, joka on palvellut suomalaisia matkapuhelimen käyttäjiä jo yli 25 vuoden ajan. Insmat edustaa maailmanlaajuisesti tunnettuja tuotemerkkejä kuten Transcend, Plantronics, Konftel, Alcatel-Lucent ja Mitel. Yritys panostaa vahvasti myös omalla Insmat-tuotemerkillä myytävien tuotteiden kehitykseen ja markkinointiin.

Insmat Rock V50 LTE:n tärkeimmät tekniset tiedot

• Käyttöjärjestelmä: Android 4.4 KitKat
  • Prosessori: Qualcomm 1,2 GHz, neljä ydintä
  • Muisti: 8 Gt ROM (laajennettavissa erillisellä microSD-kortilla max. 32 Gt), 1 Gt RAM.
  • Näyttö: 5 tuuman kapasitiivinen 1280 x 720 IPS HD-näyttö
  • Yhteystekniikat: 4G LTE, 3G HSPA, GSM, GPRS, EDGE, bluetooth 4.0, WLAN
  • Paikannus: GPS (GPSOne Gen 7), sähköinen kompassi
  • Akku: 4050 mAh
  • Valmiusaika: jopa 240 h
  • Puheaika: jopa 8 h
  • Liittimet: kuuloke, Micro-USB
  • Kamerat: 8 megapikseliä (takana), 2 megapikseliä (edessä)
  • Suojaustaso: IP67 (Pöly- ja vesitiivis. Korkein mekaaniselle tunkeutumiselle (esineet/pöly) laadittu kotelointiluokka, on oltava vesitiivis myös 30 minuutin ajan 1 metrin syvyydessä.)
  • Ulkomitat: 158 x 83 x 16 mm, 230 g

Yksityiskohtaiset tekniset tiedot: http://www.insmat.fi/en/product/cell-phones-walkie-talkies/132-8950/insmat-rock-v50-lte-qualcomm-msm8926-1-2ghz-qua