Konesalirakentaja takaisin suomalaisomistukseen

– Coromatic Oy ja PP-Putki Oy yhdistyvät uuden brändin alle

Saksalaisen E.On konsernin ruotsalaisen tytäryhtiön omistama Coromatic Group on myynyt Suomen toimintonsa Coromatic Oy:n avainhenkilöille sekä PP-Putki Oy:n omistajille. Kummankin yrityksen henkilökunta jatkaa vanhoina työntekijöinä. Yritykset jatkavat erillisinä yksikköinä toistaiseksi. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihtoennuste vuodelle 2020 on noin 10 miljoonaa euroa ja ne työllistävät yhteensä noin 40 henkilöä.

Myös yritysten toiminimet muuttuvat yrityskaupan myötä. Coromatic Oy ja PP-Putki Oy käyttävät yhteistä tuotemerkkiä PCBI. Coromatic Oy muuttaa nimensä PCBI Nordic Oy:ksi ja PP-Putki PCBI Oy:ksi.

Kummankin yrityksen toimitusjohtajana aloittaa Joni Peltola, joka on aiemmin toiminut PP-Putken toimitusjohtajana.

"Yhdistyminen luo markkinoille uudenlaisen kiinteistötekniikan asiantuntijayrityksen, jollaista Suomessa ei ole vielä nähty. Uusi yritys haastaa alan toimintatavat ja luo uudenlaisen, kokonaisvaltaisen palvelukonseptin kiinteistöalalle", Joni Peltola sanoo. ”Ero kilpailijoihin tulee kriittisen infrastuktuurin tuntemuksesta, laitteiden suorasta maahantuonnista ja räätälöidyistä palvelukokonaisuuksista aina suunnittelusta huoltoon asti. Meillä on jo vahva asema suomalaisessa markkinakentässä, ja yhdessä tulemme kasvattamaan rooliamme agressiivisesti.”

Pohjoismaisen Coromatic Groupin toimitusjohtaja Erik Bertman näkee  muutoksessa positiivisen puolen:

”Maakohtaiset kriittisen kiinteistötekniikan markkinat poikkeavat hieman toisistaan, ja siksi näemme, että tämä ratkaisu on paras Coromaticin nykyisille asiakkaille Suomessa. Uusi yritys PCBI palvelee Coromaticin Suomen asiakkaita niin kuin ennenkin, mutta entistä vahvempana ja paikalliset asiakastarpeet paremmin huomioiden”.

Joni Peltola, CEO, +358 40 538 9899
Taina Ahti-Aalto, Business Development Director, +358 400 459 098
Janne Puranen, Sales Director, +358 40 518 8747

www.pcbi.fi

Coromatic Group
Coromaticin avulla yritys ja organisaatio voivat toimia keskeytyksettä. Johtavana kriittisten järjestelmäratkaisujen, kuten konesalien, toimittajana varmistamme sähkön ja tietoliikenteen saatavuuden. Meillä on yli 500 kriittisten järjestelmien asiantuntijaa Pohjoismaissa, jotka ovat tuottaneet palveluja ja rakentaneet järjestelmiä yli 5000 asiakkaalle Pohjoismaissa. Yritys on osa E.ON konsernia.

PP-Putki Oy
PP-Putki Oy on erikoistunut LVI-ratkaisuihin uudisrakentamisen että korjausrakentamisen puolella. Sen asiakkaat ovat pääasiassa B2B-sektorin rakennusyrityksiä ja se on tunnettu innovatiivisista ratkaisuistaan haastavissa rakennuskohteissa, kuten esimerkiksi konesaleissa.