Marine Harvestin lohet uivat Orangen verkkoon

Tulevaisuuden tarpeisiin vastaava tietoverkko parantaa Marine Harvestin 11 700 työntekijän yhteistyötä ja välittää videokuvaa suojatulla yhteydellä kalanviljelylaitoksista eri puolilta maailmaa.

Lehdistötiedote 7.9.2015

Norjalainen Marine Harvest on maailman suurin viljellyn lohen tuottaja, jolla on toimipisteitä 24 eri maassa ja myyntikonttoreita yli 50 markkina-alueella. Marine Harvest kiihdyttää kansainvälistä kasvuaan uudella IT-strategialla, jonka osana Orange Business Services toimittaa yritykselle maailmanlaajuisen IT-infrastruktuurin. Orange myös hallinnoi toimittamaansa verkkoa. Viisivuotisen sopimuksen arvo on 12 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria.

Marine Harvest tuottaa 20 prosenttia maailman viljellystä lohesta. Sen kalankasvatusaltaat ja jalostustoiminnot sijaitsevat etäisillä alueilla Kanadassa, Chilessä, Färsaarilla, Irlannissa, Norjassa ja Skotlannissa.

Tietoverkon luotettavuus on välttämätöntä Marine Harvestin liiketoiminnalle, sillä tuotanto pysähtyy, jos verkkokatkos kestää yli 20 minuuttia. Ulkoistamalla IT-infrastruktuurinsa yhdelle toimittajalle yritys haluaa parantaa tietoverkon luotettavuutta ja taata sen, että liiketoimintakriittiseen tietoon pääsee käsiksi kaikista toimipisteistä kaikissa kalanjalostuksen vaiheissa.

Orange Business Servicesin ratkaisu korvaa usean eri toimittajan vanhaan tekniikkaan perustuneet verkot tulevaisuuden tarpeisiin vastaavalla luotettavalla alustalla. Hallinnoitu WAN-verkko tarjoaa myös langattomat yhteydet. Se yhdistää neljään eri luokkaan kuuluvia toimipisteitä, joista kullakin on vakioitu verkkoarkkitehtuuri ja palvelutasosopimus.

Ratkaisun liiketoimintoja tehostavia ominaisuuksia ovat muun muassa mobiliteettia tukeva Business Everywhere Smart sekä Network Boost, jonka avulla sovellukset toimivat nopeasti riippumatta siitä, kuinka kaukana toimipiste sijaitsee. Lisäksi ratkaisuun kuuluu täysin pilvipohjainen videoympäristö, jossa on 45 HD-tason päätepistettä. Luotettavat videoyhteydet ovat Marine Harvestille välttämättömiä, sillä niitä käytetään sekä tuotannon valvomiseen että viikoittaisiin neuvotteluihin.

”Vaikka kalankasvatus ei ensivilkaisulla vaikuttaisi huipputekniikalta, johtavan aseman saavuttaminen maailmanmarkkinoilla edellyttää jatkuvaa datavirtojen tarkkailua kaikissa kalanjalostuksen arvoketjun vaiheissa sekä tehokasta tuotantoa. Orangen kaltainen luotettava kumppani pystyy toimittamaan meille turvallisen ja toimintavarman verkon, joka vahvistaa kilpailukykyämme ja kiihdyttää kansainvälistä kasvuamme”, sanoo Marine Harvestin globaaleista WAN-toiminnoista vastaava johtaja Merethe Johansen.

“On ilo toimittaa uusinta huipputekniikkaa edustava verkkoratkaisu Marine Harvestille, alansa johtavalle yritykselle ja teknologiselle edelläkävijälle. Meillä on maailman suurin yhtenäinen ääni- ja dataverkko sekä kokenut ja tehokas maailmanlaajuinen organisaatio, joten pystymme tarjoamaan Marine Harvestin kasvustrategian edellyttämän luotettavan infrastruktuurin”, sanoo Orange Business Servicesin Euroopan, Venäjän ja IVY-maiden johtaja Anne-Sophie Lotgering.

Kuvia ladattavissa Marine Harvestin sivuilta.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, puh. 09 228 18277

Orange Business Services
Orange Business Services on ranskalaisen Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 20 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Valikoimassa on integraatioratkaisuja ja sovelluksia mobiileihin ja digitaalisiin työtiloihin, IT- ja pilvijärjestelmiin, kiinteisiin ja mobiiliyhteyksiin, yksityis- ja hybridiverkkoihin, teollisen internetin sovelluksiin, 360°-asiakaskokemukseen ja big data -analytiikkaan sekä kyberturvallisuuteen. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle, kahdelle miljoonalle pienyritykselle sekä lukuisille muille organisaatioille ja julkishallinnolle.  Lisätietoja osoitteessa www.orange-business.com sekä LinkedInissä, Twitterissä ja blogeissa.

Orange on yksi maailman johtavista teleoperaattoreista. Sen liikevaihto oli 39 miljardia euroa vuonna 2014 ja sillä on 156 000 työntekijää eri puolilla maailmaa (joulukuu 2014). Orange on listattu NYSE Euronext Pariisin (ORA) ja New Yorkin (ORAN) pörsseissä.