• NETPROFILE/

Maventa ja Visma tuovat sähköisen laskutuksen yli puolelle miljoonalle eurooppalaiselle yritykselle

- Ilmaiset transaktiot verkoston sisällä nopeuttavat verkkolaskutuksen yleistymistä

Suomalainen Maventa ja Pohjoismaiden suurin ERP-toimittaja Visma tuovat Maventan verkkolaskut kaikkien Visman asiakkaiden saataville. Strateginen kumppanuus tuo noin puolelle miljoonalle yritykselle helpon tavan siirtyä kokonaan sähköiseen laskutukseen kaikkialla Pohjois-Euroopassa. Yritysten yhteinen AutoInvoice-ratkaisu julkistettiin eilen Berliinissä sähköisen laskutuksen EXPP Summit -tapahtumassa.

Maventan palkittu sähköisen laskutuksen järjestelmä toimii yksinkertaisena, kustannustehokkaana ja heti käyttövalmiina SaaS-ohjelmistopalveluna. Useimmista kilpailevista ratkaisuista poiketen Maventa tarjoaa sähköisen laskutuksen alustaansa puhtaasti käyttöön perustuvalla hinnoittelulla ilman alkuinvestointeja, kiinteitä kuukausimaksuja tai määräaikaisia sopimuksia.

Kaikki sähköiset transaktiot Maventan verkoston sisällä ovat ilmaisia, minkä ansiosta käyttäjämäärä on kasvanut nopeasti ja tieto palvelusta on levinnyt viraalisti. Maventan ja Visman yhteinen AutoInvoice tarjotaan Visman asiakkaille ilman erillistä lisähintaa, minkä lisäksi sähköisten asiakirjojen liikuttelu myös AutoInvoice-verkoston sisällä on ilmaista.

“Teknologiamme pohjalle rakennetun AutoInvoicen tiukka integrointi osaksi Visman ohjelmistoja on iso askel koko eurooppalaiselle verkkolaskuyhteisölle. Asiakirjojen sähköisellä käsittelyllä on valtava potentiaali siirtää historiaan paljon turhaa työtä ja häsellystä. Kun erillisinä siiloina toimineet talousjärjestelmät saadaan vihdoin yhteen muiden palvelujen ja ohjelmistojen kanssa, ollaan matkalla kohti maailmaa, jossa yritysten talousjärjestelmät linkittyvät toisiinsa kuten ihmiset Facebookissa ja LinkedInissä”, kertoo Maventan perustaja ja toimitusjohtaja Kim Forsman.

“AutoInvoice on Vismalle konserninlaajuinen strateginen panostus. Meillä on yli miljoona päivittäistä käyttäjää ja jokaista heistä kiinnostaa ratkaisu, joka säästää aikaa, vaivaa ja etenkin rahaa. Tavoitteemme on, että vuoden 2014 loppuun mennessä suurin osa asiakkaistamme käyttää AutoInvoicea”, sanoo Visman toimitusjohtaja Øystein Moan.

“Kaikki kaupalliset asiakirjat tulevat liikkumaan sähköisesti. Sähköisen laskutuksen laaja omaksuminen on tärkein yksittäinen tapa pitää pohjoismaisten ja eurooppalaisten yritysten tehokkuus maailman kärkikastissa. Evaluoimme useita markkinoilla olevia vaihtoehtoja ja valitsimme parhaiten visiotamme tukevan ratkaisun. Maventan teknologia on arvokas lisä SaaS-ratkaisuvalikoimaamme”, Moan jatkaa.

Maventan verkkolaskutusalusta on saatavilla heti ja sen käyttöönotto sujuu hetkessä. Sähköisten laskujen lähettäminen tai vastaanottaminen ei vaadi yrityksiltä muutoksia muihin järjestelmiin tai prosesseihin.

Kim Forsman, toimitusjohtaja, Maventa Oy

kim.forsman@maventa.com

Øystein Moan, toimitusjohtaja, Visma

oystein.moan@visma.com