MTV Katsomo uudistui ketterästi

1.7.2015

Nitor ja Talent Base uudistivat yhteistyössä kauttaaltaan MTV:n netti-tv:n Katsomon. Katsomo-palvelussa voi katsoa MTV3-kanavan, Subin, AVAn sekä MTV:n maksukanavien ohjelmia. Esitettävät ohjelmat ovat osittain ilmaisia ja osittain maksullisia.

MTV:llä oli tarve uudistaa palvelu niin ulkoasun ja käyttäjäkokemuksen kuin teknisen toteutuksenkin osalta. Erityistä huomiota kiinnitettiin palvelun kykyyn palvella kuormitushuippujen aikana. Ratkaisusta haluttiin nykyaikainen myös käytettyjen teknologioiden ja jatkokehityksen näkökulmasta.

”Tämänkaltaisen palvelun on kestettävä isoja vaihteluita kuormituksessa. Siksi luotettavuus oli tässä projektissa etusijalla. Palvelussa on miljoonia käyntejä kuukausittain ja esimerkiksi urheilutapahtumat nostavat määrää huomattavasti. Kuormahuipuissa järjestelmä käsittelee lyhyessä ajassa suuren määrän maksutapahtumia”, MTV:n apulaisjohtaja Jyri Kyllönen kertoo.

Palvelun käyttökokemusta ajanmukaistettiin uudistamalla ulkoasua ja kehittämällä käyttöliittymästä responsiivinen. Tämä mahdollisti erillisestä mobiiliselainversiosta luopumisen. Maksutapahtumien käsittelyyn liittyvät sovellukset rakennettiin uusilla teknologioilla. Lisäksi uudistus helpottaa ratkaisun ylläpitoa ja huomioi paremmin tulevaisuuden laitekehityksen ja katsojien käyttötottumusten muutokset.

”Uudistusprojektissa kartoitettiin niin liiketoiminnalliset kuin teknisetkin vaatimukset, kuvattiin käyttäjäroolit ja työnkulut sekä määriteltiin kunkin sivun toiminnallisuudet. Ratkaisusuunnittelu ja ohjelmistokehitys toteutettiin ketterän ja kestävän ohjelmistokehityksen periaatteita noudattaen, mikä takasi hankkeen onnistumisen”, Nitorin teknologiajohtaja Tommi Laitila ja Talent Basen osakas Mikko Meriluoto kertovat.

Uudistettu palvelu avattiin yleisölle vaiheittain kevään aikana siten, että ensimmäiset uudet toiminnallisuudet saatiin käyttöön maaliskuun puolessa välissä.

Lisätietoa:

Matti Vilmi, toimitusjohtaja, Nitor Creations Oy
Email: matti.vilmi@nitor.fi

Mikko Meriluoto, osakas, Talent Base Oy
Email: mikko.meriluoto@talentbase.fi

Talent Base on vaativien IT-projektien suunnittelutoimisto. Luomme asiakkaillemme konkreettista kilpailuetua suunnittelemalla tarkoituksenmukaisia IT-ratkaisuja. Monialaiset ja monikulttuuriset usean toimittajan projektiympäristöt ovat meille tuttuja, ja työskentelytapamme soveltuvat kaikenkokoisten yritysten tarpeisiin. Kokeneet IT-konsulttimme tuovat hankkeisiin alan parhaat käytännöt ja juurruttavat ne osaksi organisaation omia toimintamalleja. www.talentbase.fi

Nitor on digitaalinen insinööritoimisto, joka auttaa asiakkaitaan osumaan liikkuvaan maaliin. Kestävään digitaaliseen kehitykseen sitoutunut Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Koulutustarjonta tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Nitorin digi-insinöörien missio on valjastaa digitalisaatio luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsinkiläisyritys työllistää yli 80 insinöörijärjellä siunattua asiantuntijaa. Nitor on palkittu mm. Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. www.nitor.fi.