Nälkäpäivä-keräyksessä kelpaa nyt myös kortti

- iZettle tarjoaa Suomen Punaisen Ristin kerääjille korttimaksulaitteita

Suomen Punainen Risti tarjoaa ensimmäistä kertaa Nälkäpäivän historiassa mahdollisuuden osallistua keräykseen kadulla myös maksukortin avulla. Torstaista sunnuntaihin kestävän keräyksen aikana maksukortilla voi osallistua keräykseen suurimmilla keräyspaikoilla Helsingissä Kampissa, Kolmen sepän aukiolla ja Hakaniemessä.

Laitteet maksukorteille toimittaa iZettle, jonka kortinlukija yhdessä tabletilla toimivan sovelluksen kanssa on näppärä tapa pystyttää nopeasti maksupiste korteille. Kortinlukijat iZettle tarjoaa SPR:n käyttöön ilmaiseksi.

"Kortilla maksaminen on Nälkäpäivä-keräykseen loistava lisä, jota olemme jo useampana vuonna kaivanneet. Nykyään ihmiset käyttävät vähemmän käteistä rahaa eikä irtokolikoita oikein taskunpohjalta löydy, vaikka keräykseen osallistuminen kiinnostaisikin. Kortilla myös keräykseen laitettavan summan suuruuden pääsee vapaasti päättämään", innostuu Suomen Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Jessica von Bonsdorff.

IZettlen kortinlukija on älypuhelimeen tai tablettiin liitettävä täysin mobiili maksulaite. Itse laite on edullinen ja nopea ottaa käyttöön, joten se sopii hyvin erilaisiin tapahtumiin, tempauksiin, keräyksiin tai pop-up-myymälöihin. PIN-koodilla varmentamista tukeva malli riittää jo yksinään pienempien yritysten tarpeisiin ainoaksi maksulaitteeksi.

"Olemme todella mielellämme mukana auttamassa Nälkäpäivä-keräystä, sillä korttimaksamisen hankaluus ja hinta on ikävä ongelma kansalaisjärjestöille. Pelkän käteisen rahan kelpuuttaminen nostaa ihmisten kynnystä osallistua keräyksiin tai myyjäisiin, joten korttimaksujen yleistyminen piristää takuulla varainhankintaa", kertoo iZettle Nordicin toimitusjohtaja Sverker Ingre.

Anna Bessonova, viestintätoimisto Netprofile
anna@netprofile.fi, puh. 044 038 8040

Jessica von Bonsdorff, varainhankinnan suunnittelija, Suomen Punainen Risti
jessica.vonbonsdorff@punainenristi.fi, puh. 020 701 2204