Nitor kasvoi lähes 10 miljoonan euron liikevaihtoon vuonna 2014

- Digitaalinen insinööritoimisto uskoo kestävään digitaaliseen kehitykseen

Tiedotusvälineille 21.4.2015

Helsinkiläisen Nitorin palveluiden kysyntä jatkui vahvana vuonna 2014. Liikevaihto kasvoi joulukuun lopussa päättyneellä tilikaudella yli 25 % ja oli 9,88 miljoonaa euroa. Liikevoitto nousi 16 % ja oli 2,03 miljoonaa euroa. Nitor työllistää yli 80 insinöörijärjellä siunattua asiantuntijaa, ja uusia osaajia haetaan jatkuvasti lisää.

Nitorin liiketoiminnan kasvua vauhdittivat kiihtyvä digitalisaatio, mobiiliteetin merkityksen kasvu sekä kokonaisketterän liiketoimintamallin yleistyminen. Lähes kaikkien toimialakohtaisten asiakasryhmien liikevaihto kasvoi vuoden aikana, ja julkishallinnosta syntyi kokonaan uusi asiakassegmentti.

”Todellinen ketteryys ulottuu kaikkien organisaatioiden kaikkiin prosesseihin, toimintoihin ja rakenteisiin. Ketterässä toiminnassa ohjelmistot ovat avainroolissa. Niistä rakentuva digitaalinen kivijalka palvelee käyttäjiä, edistää tuottavuutta sekä joustaa tilanteen ja tarpeen mukaan”, Nitorin toimitusjohtaja Matti Vilmi sanoo.

Vuoden 2014 menestys näkyi palkintoina ja tunnustuksina. Valinta vuoden Tivi-yritykseksi lämmitti koko henkilöstöä ylimääräisenä kertapalkkiona. Nitor valittiin vuoden aikana myös Red Herringin Top 100 Global -listalle, Deloitten Tech Fast 50 -listalle sekä Great Place to Work -tutkimuksen Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon.

”Pärjätäkseen digitaalisuuden tuomassa muutostahdissa organisaatioiden on investoitava paitsi järjestelmiin, myös prosesseihin ja osaamiseen. Haluamme itse toimia sekä henkilöstöllemme että asiakkaillemme esimerkkeinä siitä, miten organisaatio sujuvoittaa itsensä ja päästää osaajat loistamaan”, Matti Vilmi kertoo.

Nitorin ydinosaamista on asiakkaiden palveluiden ja prosessien sähköistäminen digiajan liiketoimintaan. Kestävään digitaaliseen kehitykseen sitoutunut yritys myös valmentaa organisaatiot digitalisoimaan toimintaansa kaikilla tasoilla.

”Nitorin liiketoiminnan taustalla on usko tulevaisuuteen, jota ei voi täysin ennustaa. Siksi kehitämme ohjelmistoja, jotka auttavat pysymään pelissä kun maali siirtyy - tai siirtämään itse maalia kilpailijoiden ulottuvilta”, Matti Vilmi sanoo.

Lisätietoa:

Matti Vilmi, toimitusjohtaja, Nitor Creations Oy, puh. 045 120 4747, matti.vilmi@nitor.fi
Essi Isomäki, Netprofile, puh. 040 572 4648, essi@netprofile.fi

Nitor on digitaalinen insinööritoimisto, joka auttaa asiakkaitaan osumaan liikkuvaan maaliin. Kestävään digitaaliseen kehitykseen sitoutunut Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Koulutustarjonta tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä  kursseja, joiden tavoite on ketterien menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Nitorin digi-insinöörien missio on valjastaa digitalisaatio luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsinkiläisyritys työllistää yli 80 insinöörijärjellä siunattua asiantuntijaa. Nitor on palkittu mm. Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Suomen parhaista työpaikoista. www.nitor.fi.

ICT