• NETPROFILE/

Ohjelmistotalo ECOonline Oy on ostanut PrettyBit Software Oy:n kemikaalihallinta-ohjelmistojen liiketoiminnan

- Pohjois-Euroopan johtava kemikaalidokumentaation hallintajärjestelmä vahvistuu

Kemikaalien valmistajille, maahantuojille, jakelijoille ja käyttäjille tiedonhallintajärjestelmiä kehittävä ECOonline Oy on ostanut ohjelmistotalo PrettyBit Software Oy:n kemikaalihallinnan ohjelmistoliiketoiminnan. Käyttöturvallisuustiedotteet ovat lakisääteisiä dokumentteja kemikaalien ominaisuuksista, riskeistä ja turvallisesta käytöstä. PrettyBitin ohjelmistoja käyttää mm. suuri osa johtavista suomalaisista kemianteollisuuden ja sen lähialojen valmistajista ja jakelijoista.

ECOonline on ensimmäinen pohjoiseurooppalainen yhtiö, joka ryhtyi tarjoamaan internet-pohjaisia työkaluja kemikaalidokumentaation hallintaan. PrettyBitin ohjelmistojen myötä ECOonline pystyy vahvistamaan tarjontaansa erityisesti kemikaalien toimittajasektorilla. PrettyBitin ratkaisut puolestaan saavat uuden kodin ja suuremmat kehitysresurssit isomman yrityksen osana.

Liiketoiminnan lisäksi samalla siirtyy ECOonlinen palvelukseen Ari-Pekka Kangasmäki, PrettyBitin toinen omistaja ja ohjelmistojen kehittäjä.

”PrettyBit ja Ari-Pekka Kangasmäki ovat toimialansa uranuurtajia Suomessa. PrettyBitin ohjelmistoilla on paljon merkittäviä käyttäjiä ja yritys on vahva osaaja erityisesti käyttöturvallisuustiedotteiden laatimisessa. ECOonline puolestaan on merkittävä toimija etenkin kemikaalirekistereiden hallinnassa. Yhdistämällä näiden kahden alueen johtavat toimijat pystymme palvelemaan suomalaisia kemikaalien toimittajia ja käyttäjiä entistä paremmin”, ECOonlinen maajohtaja Kari Eilamo sanoo.

”Kansainvälinen kemikaalilainsäädäntö kehittyy kiihtyvällä vauhdilla ja tämä asettaa jatkuvia haasteita ohjelmistokehitykselle sekä palvelutarjonnalle.  ECOonline on kansainvälisesti toimiva konserni, jonka resurssit takaavat laadukkaan palvelun ja tuotekehityksen jatkumisen myös Suomessa”, Ari-Pekka Kangasmäki sanoo.

Kari Eilamo, maajohtaja, ECOonline
puhelin: 040 775 8395

Ari-Pekka Kangasmäki, senior consultant, ECOonline
puhelin: 0400 620 626

ECOonline Oy helpottaa ratkaisuillaan kemikaalien tiedonhallintaa: Kemikaalien luetteloinnissa ja luokittelussa, käyttöturvallisuustiedotteiden ja riskiarviointien laatimisessa sekä toimitusketjun sisäisessä tiedonkulussa. ECOonline Oy:n emoyhtiö, ECOonline AS tarjoaa internet-pohjaista ratkaisua kemikaalien tiedonhallintaan. Konsernilla on yli 3000 asiakasta ja palveluksessa noin 65 henkilöä.

PrettyBit Software Oy:n kemikaalihallintaohjelmistoja käytetään mm. monikielisten käyttöturvallisuustiedotteiden laadintaan ja jakeluun sekä kemikaalirekisterien ja dokumenttien ylläpitoon. Ohjelmistoja on käytössä noin 100 suomalaisessa organisaatiossa.