• NETPROFILE/

Orange Business Services panostaa avoimen teknologian julkiseen pilveen yhteistyössä Huawein kanssa

Lehdistötiedote 28.2.2017

Orange Business Services julkistaa uuden julkisen pilven ratkaisun, joka kattaa pilvi-infrastruktuurin ja -sovellusten konsultoinnin, auditoinnin, integroinnin ja jatkuvat palvelut monikansallisille yrityksille.

Maailmanlaajuisesti tarjottavat palvelut toimitetaan yhteistyössä Huawein kanssa. Ne täydentävät Orangen tämänhetkistä yksityisen pilven tarjontaa ja auttavat yrityksiä toteuttamaan digitaalisen transformaation hankkeensa.

Orangen kansainvälisen pilvistrategian tavoitteena on auttaa kansainvälisiä yrityksiä siirtämään vanhat yrityssovelluksensa pilveen ja varmistamaan, että ne ovat käytettävissä kaikilla maantieteellisillä alueilla, joilla yritys toimii.

Uudet pilvipalvelut tulevat saataville Länsi-Euroopassa sekä Kaakkois-Aasiassa huhtikuussa ja Yhdysvalloissa lokakuussa 2017. Lähi-Idän ja Afrikan alueet ovat vuorossa vuonna 2018.

Huawein kanssa tehtävä yhteistyö hyödyntää pilvitietojenkäsittelyyn suunniteltua avointa OpenStack-ohjelmistoteknologiaa. Avoimet standardit ja yhteensopivuus takaavat, että laajoja julkisia pilvipalveluita voidaan toimittaa skaalautuvasti ilman pelkoa toimittajaloukkuun joutumisesta. Orange valitsi Huawein kumppanikseen, koska se on keskeinen toimija OpenStack-ympäristön kehityksessä.

Suorituskykyä ja tietoturvaa hybridipilvi-infralle

Uudet julkisen pilven palvelut täydentävät Orangen nykyistä yksityisen pilven valikoimaa ja tarjoavat lisää mahdollisuuksia suorituskykyisten hybridipilviratkaisujen tarjoamiseen. Orange Cyberdefense takaa lisäksi asiakkaiden pilvi-infrastruktuurille parhaan mahdollisen tietoturvan.

Tässä ratkaisussa Orange vastaa palvelinkeskustiloista, verkko- ja tietoturvainfrastruktuurista, asiakkaan infrastruktuurin ja sovellusten hallinnasta sekä pilvisiirtymää tukevista palveluista. Huawei puolestaan toimittaa laitteistot, kehittää ratkaisun teknologia-alustaa ja OpenStack OS:ää sekä tarjoaa kolmannen tason tukipalveluja.

"Asiakkaillamme on selkeä tarve kansainväliselle julkisen pilven ratkaisulle, joka auttaa heitä soveltamaan uusien teknologioiden mahdollisuuksia ja selviämään IT-palvelujen murroksesta sekä digitaalisen transformaation haasteista maailmanlaajuisesti. Jotta voimme tukea asiakkaitamme tässä parhaalla mahdollisella tavalla, meidän on pystyttävä tarjoamaan parasta teknologiaa, turvallisuutta ja palveluja. Voimme yhteistyössä Huawein OpenStack-asiantuntijoiden kanssa tarjota avoimelle arkkitehtuurille rakennetun joustavan ja turvallisen alustan, joka mahdollistaa saumattomat päästä-päähän-palvelut ja lisää valinnan vapautta", sanoo Orange Business Servicesin yrityspilviratkaisujen johtaja Philippe Laplane.

Lisätietoja lehdistölle: Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, 050 555 6631

Orange Business Services
Orange Business Services on Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 21 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Infrastruktuuripalvelujen lisäksi Orange Business Services tarjoaa digitaalisia ratkaisuja tiimien väliseen yhteistyöhön, paremman asiakaskokemuksen tuottamiseen ja IT-projektien tukeen. Yrityksen integroituihin teknologioihin kuuluvat mm. ohjelmisto-ohjatut tietoverkot (SDN/NFV), big data, esineiden internet, pilvilaskenta, yhdistetty viestintä ja kyberturvallisuus. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle.

Lisätietoja on osoitteessa www.orange-business.com. Ajankohtaisia uutisia löytyy myös LinkedInistäTwitteristä ja blogista.

Orange on maailman johtavia televiestintäoperaattoreita, jonka liikevaihto vuonna 2015 oli 40 miljardia euroa. Sillä on 256 miljoonaa asiakasta 29 maassa (tilanne 30. syyskuuta 2016). Orange on listattu Euronext Paris- ja New York Stock Exchange -pörsseissä.