• NETPROFILE/

Pohjoismainen edelläkävijä Knowit vahvistaa asemiaan Suomessa – toimitusjohtaja Tapio Koivisto tähtää kovaan kasvuun

• Uusi Knowit nousee Suomen suurten konsultointiyritysten joukkoon vahvalla 4 000 osaajan pohjoismaisella organisaatiolla.
• Knowit auttaa asiakkaitaan digitaalisessa muutoksessa kohti kestävää tulevaisuutta turvallisten ja innovatiivisten ratkaisujen avulla.
• Suomessa Knowit tavoittelee kovaa kasvua vahvemmalla asiakastarjoomalla, kuten pilviratkaisuilla, data-analytiikalla ja liikkeenjohdon konsultoinnilla.
• Knowit tarjoaa parhaille osaajille pohjoismaisen ympäristön syventää ja kehittää osaamistaan.

Uusi ja suurempi Knowit on aloittanut toimintansa Suomessa 1.10.2021 saatuaan päätökseen yhdistymisen ostamiensa Cybercomin ja Capacentin kanssa.

Suomen maaorganisaation kuuluu yhteensä 400 työntekijää, jotka toimivat osana noin 4 000 työntekijän asiantuntijayhteisöä. Tukholman pörssissä listattu Knowit Group toimii myös Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Puolassa.

”Voimien yhdistäminen oli meille luonteva askel. Ainutlaatuisen IT-, suunnittelu-, viestintä- ja johtamisosaamisemme ansiosta olemme asiakkaillemme entistäkin houkuttelevampi kumppani. Pystymme ottamaan vastaan vaativampia ja suurempia toimeksiantoja innovatiivisten ratkaisujen kehittämiseksi”, sanoo Tapio Koivisto, joka on nimitetty Knowit Solutions Oy:n toimitusjohtajaksi.

Koivisto toimi aiemmin Cybercom Finlandin toimitusjohtajana.

”Näen runsaasti mahdollisuuksia orgaaniseen kasvuun Suomessa, jossa sekä yksityinen että julkinen sektori ovat erittäin innostuneita hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia”, toteaa Koivisto.

Suomessa Knowit toimii kolmella liiketoiminta-alueella, jotka auttavat asiakkaita hyödyntämään liiketoiminnalle olennaista tietoa uuden teknologian ja innovaatioiden avulla.

Knowit Solutions tarjoaa digitaalisia ratkaisuja, Knowit Insight liikkeenjohdon konsultointia ja Knowit Experience digitaalisen asiakaskokemuksen ratkaisuja. Palveluihin kuuluvat muun muassa strateginen ja operatiivinen suunnittelu, palvelumuotoilu, digitaaliset palvelut, edistynyt analytiikka, pilvipalvelut, ketterä ohjelmistokehitys ja laadunvarmistus.

Toimitusjohtaja Koivisto korostaa Knowitin johtotähtenä kestävää kehitystä. Se kuuluu Knowitin DNA:han, ja perustuu yhdistyneiden yritysten vuosien mittaiseen kokemukseen. Resurssien käyttö, energiankulutus ja toimitusketjujen vastuullisuus ovat asiakkaiden tyypillisiä kehityskohteita.

”Pystymme toteuttamaan aidosti merkittäviä ja kestävää kehitystä tukevia hankkeita. Laajan asiantuntijuuden ja tarjooman avulla meillä on erinomaiset valmiudet auttaa asiakkaitamme rakentamaan kestävämpää tulevaisuutta. Globaalisti pääomat virtaavat hyvin vahvasti kestävää kehitystä tukeviin hankkeisiin, ja näitä haasteita ratkovat yritykset menestyvät kilpailuilla markkinoilla”, Koivisto linjaa.

Kaikki Knowitin, Cybercomin ja Capacentin työntekijät jatkavat yrityksessä vanhoina työntekijöinä. Suomessa Knowitin pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Muut toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Turussa ja Oulussa.

”Uusi Knowit antaa henkilöstöllemme runsaat mahdollisuudet työskennellä pohjoismaisessa asiantuntijaverkostossa. Työtämme ohjaa visio nopeuttaa digitaalista muutosta ja toteuttaa kestävän kehityksen mukaisia liiketoimintamalleja”, Tapio Koivisto sanoo.

Lisätietoja medialle:
Tapio Koivisto, toimitusjohtaja, Knowit Solutions Oy, +358 40 542 8698 tai tapio.koivisto@knowit.fi
Christina Johansson, Head of Communications, Knowit, +46 70 542 17 34 tai christina.johansson@knowit.se

Knowitista
Olemme digitalisaation konsultteja ja pohjoismainen edelläkävijä tulevaisuuden digitaaliselle liiketoiminnalle. Visiomme on luoda kestävää ja inhimillistä yhteiskuntaa digitalisaation ja innovoinnin avulla. Knowit tukee asiakkaitaan digitaalisessa transformaatiossa ja erottautuu muista konsulttiyrityksistä hajautetun organisaationsa ja asiakastoimeksiannoissa ketterien menetelmiensä avulla. Knowitin toiminta on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen – Solutions, Experience, Connectivity ja Insight – jotka tarjoavat seuraavia palveluita: järjestelmäkehitys, digitaalinen asiakaskokemus, Internet of Things, pilvipalvelut, kyberturvallisuus, ja liikkeenjohdon konsultointi. Asiakastoimeksiannoissa usein yhdistyy useita eri kompetensseja eri liiketoiminta-alueista.

Knowit on perustettu vuonna 1990 ja Cybercomin hankinnan myötä 1. heinäkuuta 2021, sillä on lähes 3800 työntekijää pääasiassa Pohjoismaissa, mutta myös Saksassa ja Puolassa. Yhdistyminen Cybercomin kanssa on luonut uusia mahdollisuuksia ottaa vastaan vaativampia ja suurempia toimeksiantoja, erityisesti teollisuuden, teknologian ja tietoliikenteen aloilta. Lisäksi on luotu entistä vahvempi perusta, jonka myötä tarjoamme digitaalisia ratkaisuja yhteiskunnan kestävän kehityksen haasteisiin.

Knowit Group on listattu pörssissä vuodesta 1997 ja on tällä hetkellä Nasdaq OMX Stockholm Mid Cap -listalla.

Lisätietoja löydät osoitteesta knowit.eu.