• NETPROFILE/

Pöyry valitsi Orange Business Servicesin luottokumppanikseen digitaalisessa transformaatiossa

Tiedotusvälineille
27.5.2015

Kansainvälinen konsultointi- ja suunnitteluyritys Pöyry on valinnut Orange Business Servicesin kumppanikseen maailmanlaajuisen kommunikaatioinfrastruktuurinsa kehittämisessä. Viisivuotisella sopimuksella taataan turvalliset yhteydet Pöyryn 6000 asiantuntijalle yli 30 maahan lähes 100 toimipisteessä.

Pöyryn konsultointipalvelujen ytimessä on vahva asiantuntemus ja projektiosaaminen. Pöyry valitsi Orange Business Servicesin strategiseksi kumppanikseen maailmanlaajuisen tietoverkkonsa konsolidoinnissa ja nykyaikaistamisessa. Orange Business Services toteutti turvallisen viestintäinfrastruktuurin, jonka avulla Pöyry voi käyttää globaaleja resurssejaan joustavasti. Orange Business Services toimii 220 valtion alueella, ja sillä on paikallinen tuki 160 maassa. Se vastaa nyt myös Pöyryn kommunikaatiopalvelujen maailmanlaajuisesta hallinnasta ja tuesta.

”Orange Business Services tarjoaa liiketoimintastrategiallemme keskeisiä kommunikaatiopalveluja”, sanoo Pöyryn tietohallintojohtaja Vesa Erolainen. ”Halusimme tehdä yhteistyötä sellaisen operaattorin kanssa, jolla on oma globaali infrastruktuuri, ylläpitohenkilöstö sekä maailmanlaajuiset työkalut ja prosessit. Orange Business Services täytti nämä vaatimukset.”

Pöyry on parantanut operatiivista tehokkuuttaan ja tuottavuuttaan yhtenäistämällä kommunikaatioinfrastruktuurinsa kaikkialla maailmassa. Toteutuksen perustana on joustava ja yhtenäinen Orange Business VPN -alusta, joka tukee ääntä, dataa, videota ja kaikkia liiketoimintasovelluksia Orangen yksityisen MPLS-verkon kautta.

”Orange Business Servicesin asiakkaisiin kuuluu maailman johtavia öljy-, kaasu- ja kaivosteollisuusalojen yrityksiä. Meistä on hienoa, että Pöyry on liittynyt tähän joukkoon”, sanoo Orange Business Servicesin Euroopan, Venäjän ja IVY-maiden johtaja Anne-Sophie Lotgering. ”Pöyry saa merkittävää hyötyä maailmanlaajuisesti tarjolla olevista ratkaisuistamme. Kun Pöyry on laajentunut uusille markkina-alueille, meidän läsnäolomme näillä alueilla on tarjonnut tarvittavan selkänojan, palvelun ja tuen uusien liiketoimintamahdollisuuksien hyödyntämiseen.”

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, Pohjoismaiden operatiivinen johtaja, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, puh. +358 50 555 6631
Vesa Erolainen, tietohallintojohtaja, Pöyry Oyj, vesa.erolainen@poyry.com, puh. +358 50 598 9133

Pöyry
Pöyry on kansainvälinen konsultointi- ja suunnitteluyhtiö. Palvelemme energia-alan ja teollisuuden asiakkaita maailmanlaajuisesti. Paikallispalveluissa keskitymme avainmarkkinoillemme. Tarjoamme liikkeenjohdon konsultointia ja suunnittelupalveluita sekä vahvaa projektien toteutuskykyä ja asiantuntemusta. Keskeiset toimialamme ovat energiantuotanto, sähkön siirto ja jakelu, metsäteollisuus, kemianteollisuus ja biojalostus, metalli- ja kaivosteollisuus, liikenne ja vesi. Pöyryllä on laaja paikallistoimistoverkosto ja yhtiön palveluksessa on noin 6 000 asiantuntijaa. Pöyryn liikevaihto vuonna 2014 oli 571 miljoonaa euroa, ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä (Pöyry OYJ: POY1V).

Orange Business Services
Orange Business Services on ranskalaisen Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 20 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Valikoimassa on integraatioratkaisuja ja sovelluksia mobiileihin ja digitaalisiin työtiloihin, IT- ja pilvijärjestelmiin, kiinteisiin ja mobiiliyhteyksiin, yksityis- ja hybridiverkkoihin, teollisen internetin sovelluksiin, 360°-asiakaskokemukseen ja big data -analytiikkaan sekä kyberturvallisuuteen. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle, kahdelle miljoonalle pienyritykselle sekä lukuisille muille organisaatioille ja julkishallinnolle. Lisätietoja osoitteessa www.orange-business.com sekä LinkedInissä, Twitterissä ja blogeissa.

Orange on yksi maailman johtavista teleoperaattoreista. Sen liikevaihto oli 39 miljardia euroa vuonna 2014 ja sillä on 156 000 työntekijää eri puolilla maailmaa (joulukuu 2014). Orange on listattu NYSE Euronext Pariisin (ORA) ja New Yorkin (ORAN) pörsseissä.