Robotit valtaavat CES-messut – 71 prosenttia kasvua

Massiivinen CES 2016 -tapahtuma esittelee tammikuun alkupäivinä kuluttajateknologian uusimmat trendit. Tapahtuman järjestävä CTA (Consumer Technology Association) on tilaisuuden alla julkaissut ennakkotietoja siitä, mitkä ovat vuoden 2016 kovimmat teknologiapuheenaiheet.

CES 2016 järjestetään erittäin kiinnostavana ajankohtana, sillä teknologia kehittyy nyt jättiharppauksin. Pisimmän loikan tekevät robotit, sillä niiden valtaaman näyttelyalueen koko kasvaa peräti 71 prosenttia viime vuodesta.

Robottiteknologioita on esittelemässä yli 20 näytteilleasettajaa, joiden ratkaisut mullistavat perinteiset tavat opiskella, käydä kauppaa, tarkkailla terveyttä ja hoitaa kotia. Mukana ovat muun muassa Nidec Corporation, iRobot, ECOVACS Robotics, Robocare, Ninebot ja Future Robot.

Myös verkottuneet autot kiinnostavat entistä enemmän. Itsestään ajavia robottiautoja ja muita autoinnovaatioita esitellään 25 prosenttia viime vuotta suuremmalla alueella. Autonvalmistajista mukana ovat  Audi, BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Ford, GM, Hyundai, Mercedes, Toyota ja Volkswagen.

CESin erittäin kiinnostavaan pääpuhujien listaan kuuluvat muun muassa Intelin toimitusjohtaja Brian Krzanich, Netflixin toimitusjohtaja Reed Hastings, YouTuben liiketoimintaa johtava Robert Kyncl, Volkswagenin henkilöautoista vastaava toimitusjohtaja Herbert Diess, Samsung Electronicsin hallituksen puheenjohtaja ja markkinointijohtaja WP Hong sekä GM:n pääjohtaja Mary Barra, jonka Fortune-talouslehti nimesi tämä vuonna bisnesmaailman vaikutusvaltaisimmaksi naiseksi.

CTA järjestää vuosittain CES-messut, joka on maailman suurin kuluttajateknologiaa ja siihen liittyviä sovelluksia esittelevä tapahtuma. Las Vegasissa 6. – 9. tammikuuta 2016 järjestettävässä tapahtumassa on yli 3600 näytteilleasettajaa. Lisätietoja messuista on osoitteessa CESweb.org.

Toni Stubin, Netprofile, toni@netprofile.fi, 040 865 6560

Tietoja CESistä
CES on kuluttajateknologian vaikuttajien kohtaamispaikka, joka on toiminut innovaatioiden ja teknisten läpimurtojen näyttämönä jo yli 40 vuoden ajan. CES on suurin tämänkaltainen konkreettisia tuotteita kaikilta kulutuselektroniikan alueilta esittelevä tapahtuma. CESin tuottaja ja omistaja on Yhdysvaltain kuluttajateknologiayrityksiä edustava CTA (Consumer Technology Association). Tapahtuma kokoaa maailman bisnesjohtajat ja edelläkävijät yhteiseen foorumiin, jossa käsitellään toimialan keskeisimpiä puheenaiheita. CESiä voi seurata osoitteessa www.CESweb.org ja sosiaalisessa mediassa.