Sesonkiyrittäjän myynti kasvaa jopa 20 % kun kortti käy

Tiedote 2.5.2014

Pankki- tai luottokortin käytön lisääntyminen maksuvälineenä on iso haaste  kesän sesonkimyyjille, joiden ei ole mahdollista ottaa käyttöönsä perinteisiä maksupäätettä pitkillä sopimuksilla.

Suomessa järjestetään lukuisia kesätapahtumia kuten markkinoita, festareita ja kesäpäiviä. Monelle pienelle käsitöitään, leipomuksiaan tai palveluitaan kauppaavalle yrittäjälle ne ovat merkittävä tulonlähde. Monet kaupat ovat kuitenkin jääneet syntymättä, koska ostajilla ei ole käteistä mukanaan.

Ratkaisuksi pienyrittäjät ovat nyt löytäneet iZettlen, joka on kausiluontoiselle myyjälle kevyt ja edullinen tapa vastaanottaa korttimaksuja. Maksupäätteen voi kuka tahansa ostaa edullisesti, liittää älypuhelimeensa tai tablettiin ja pankkitiliinsä ja alkaa vastaanottaa korttimaksuja.

”Meillä on asiakkaina käsityöläisiä, katuruokakojuja, vuokratuolikampaajia ja monia muita sesonki- ja pienyrittäjiä. Useimmat kertovat liikevaihtonsa kasvaneen jopa 20-25 % kun ovat voineet alkaa vastaanottaa korttimaksuja”, iZettlen Suomen edustaja Tommi Huovinen kertoo.

iZettle ei peri kuukausi- tai vuosimaksuja monen pankkien tarjoaman maksupäätteen tapaan, vaan veloittaa pienen prosenttiosuuden toteutuneista myynneistä.

iZettle sopii niin isolle kuin pienelle yritykselle sekä yksityishenkilöille. Jo satunnaisesti vaatteitaan ja tavaroitaan kirpputorilla kauppaava voi sitä käyttää, yritystoiminnassa mukana tuleva kirjanpito-ohjelma auttaa talouden hallinnassa ja suunnittelussa.

”iZettlellä on ollut merkittävä rooli yrityksemme kasvun kannalta. Olemme pystyneet mobiilisti ottamaan vastaan korttimaksuja liikkuvalla kalustollamme sekä tehostamaan pisteemme toimintaa. Olemme saaneet paljon positiivista palautetta kätevästä käyttöliittymästä” purjelautailuun ja SUP-melontaan liittyviä aktiviteetteja kesäisin järjestävän TwentyKnotsin perustaja Maria Mikkonen kertoo.

Lisätiedot:

Tommi Huovinen, iZettlen Suomen edustaja, tommi@izettle.com , 040-681 1441

Essi Isomäki, Netprofile, essi@netprofile.fi, 040-572 4648

Tietoa iZettlestä

Olemme sitä mieltä, että liiketoiminnan pyörittämisen pitäisi olla helpompaa.

iZettlellä teemme päivittäin töitä kehittääksemme aivan uudenlaisia maksupalveluja ja sovelluksia aina älypuhelinten ja tablettien kanssa yhteensopivista kortinlukijoista kassakoneisiin sekä erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat sinua kasvattamaan myyntiäsi. Tarjoamiemme palvelujen ja työkalujen käytön aloittaminen sekä käyttö on helppoa ja aina turvallista, ja ne tukevat liiketoimintaasi saumattomasti. Mikä parasta, ne tekevät pienyritysten pyörittämisestä myös entistä hauskempaa.

Yrityksemme pääkonttori sijaitsee Tukholmassa, mutta palvelumme on käytössä jo sadoissa tuhansissa yrityksissä yhdeksässä eri maassa ympäri maailman. Liity joukkoomme osoitteessa izettle.com.