• NETPROFILE/

Siemens hankkii Orange Business Servicesiltä globaalin SD-WAN-infrastruktuurin tukemaan digitaalista transformaatiota

Lehdistötiedote 21.3.2018

• SD-WAN-pohjainen verkko yhdistää 1500 toimipistettä 94 maassa kaikilla viidellä mantereella
  • Kuusivuotisen sopimuksen arvo on 240 miljoonaa euroa

Siemens on laajentanut sopimustaan Orange Business Servicesin kanssa. Orange toimittaa Siemensille SD-WAN-infrastruktuuria hyödyntävän maailmanlaajuisen "Siemens Digitalization Network" (SDN) -ratkaisun, joka yhdistää 1500 toimipistettä 94 eri maassa. Tehokkaamman viestintäinfrastruktuurin ansiosta Siemens voi ottaa täyden hyödyn toimintojen digitalisoitumisesta.

Sopimuksen kesto on kuusi vuotta ja arvo 240 miljoonaa euroa. Orange Business Services siirtää Siemensin koko globaalin infrastruktuurin dynaamiseen ja joustavaan SD-WAN-verkkoon, joka yhdistää niin pilvisovellukset kuin IoT-laitteet. Tietoverkon suunnittelun ja ylläpidon keskittäminen yhdelle toimittajalle vähentää monimutkaisuutta sekä lisää sovellusten suorituskykyä ja ketteryyttä.

"Siemensillä on toimintaa kaikkialla maailmassa. Siksi luotettava ja joustava viestintäverkko, joka kehittyy liiketoimintamme mukana, on kriittisen tärkeä”, sanoo Siemensin IT-infrastruktuuriportfoliosta ja -strategiasta vastaava johtaja Frederik Janssen. "Valitsimme Orange Business Servicesin, koska he pystyvät toimittamaan saumattoman maailmanlaajuisen SD-WAN-kattavuuden. Lisäksi ratkaisun tietoturva on korkeimmalla mahdollisella tasolla. Heidän ratkaisunsa tarjoaa suojaa internetin uhkia vastaan, hyvän palvelutason, paikallisen tuen ja houkuttelevan hinta-suorituskykysuhteen."

Siemensin WAN-verkkoon kohdistuvat vaatimukset ovat kasvaneet virtuaalisten tiimien ja globaaleissa projekteissa työskentelevien etätyöntekijöiden myötä. Orange Business Services pystyy täyttämään Siemensin tarpeet yhdistämällä SD-WAN-teknologian sekä pilvi- ja verkkopohjaiset palvelut ja ratkaisut. Orange Business Servicesillä on toimintaa 166 maassa ja keskitetty palvelukeskus, ja se voi tarjota Siemensille hallinnoituja verkkopalveluja maissa, joissa Siemens toimii. Sopimus on jatkoa pitkäkestoiselle yhteistyölle Siemensin eri puolilla maailmaa toimivien divisioonien ja Münchenin pääkonttorin kanssa.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että Siemens on valinnut meidät toimittamaan tulevan SDN-verkkonsa ja hallinnoimaan heidän kriittisen tärkeää globaalia viestintäinfrastruktuuriaan kaikilla mantereilla", sanoo Orange Business Servicesin kansainvälisten liiketoimintojen johtaja Helmut Reisinger. “Siemens on innovaatioiden ja uusien teknologioiden edelläkävijä. Siksi tämän projektin rima on erittäin korkealla. Meillä on kattavaa asiantuntemusta tämän mittakaavan projektien tehokkaasta toteuttamisesta ja hallinnoinnista. Lisäksi hallitsemme nopeasti kasvavat uudet markkinat ja tietoturvan eri osa-alueet.”

“Orange Business Services on jo 18. vuotta peräkkäin Gartnerin Magic Quadrant -nelikentän johtajien lohkossa tietoverkkopalveluissa. Uskomme, että tämä asema on myös takuu kyvystämme ohjata maailmanlaajuisten verkkopalvelujen kehittymistä sekä johtaa strategiaamme kohti intent-based networkingia (IBN)”, Reisinger sanoi.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, 050 555 6631

Orange Business Services
Orange Business Services on Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 21 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Infrastruktuuripalvelujen lisäksi Orange Business Services tarjoaa digitaalisia ratkaisuja tiimien väliseen yhteistyöhön, paremman asiakaskokemuksen tuottamiseen ja IT-projektien tukeen. Yrityksen integroituihin teknologioihin kuuluvat mm. ohjelmisto-ohjatut tietoverkot (SDN/NFV), big data, esineiden internet, pilvilaskenta, yhdistetty viestintä ja kyberturvallisuus. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle.

Lisätietoja on osoitteessa www.orange-business.com. Ajankohtaisia uutisia löytyy myös LinkedInistä, Twitteristä ja blogista.

Orange on maailman johtavia televiestintäoperaattoreita, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 41 miljardia euroa. Sillä on 273 miljoonaa asiakasta 29 maassa (tilanne 31. joulukuuta 2017). Orange on listattu Euronext Paris- ja New York Stock Exchange -pörsseissä.