Slush-vieraat lahjoittivat yli 5000 euroa hyväntekeväisyyteen

Tiedotusvälineille, 19.11.2014

Startup-joulupukin joukkue, johon kuului UNICEF, Suomen Punainen Risti ja Suomen Lähetysseura, keräsi hyväntekeväisyyteen yli 5000 euroa startup-tapahtuma Slushissa. Keräys toteutettiin iZettlen kortinlukijoilla, jotka mahdollistivat lahjoitukset kortilla.

"Meille oli hieno tilaisuus osallistua Slushiin tällä tavalla. Upeaa, että tapahtuman positiivinen tunnelma näkyi myös halukkuutena lahjoittaa hyvään tarkoitukseen", toteaa iZettlen perustaja ja toimitusjohtaja Jacob De Geer.

Puheenvuorossaan De Geer myös julkisti Slush-yleisölle aikaisen joululahjan:  iZettle lahjoittaa Siru & PIN -kortinlukijan maksutta yrityksille, jotka rekisteröityvät käyttäjiksi 19.- 26.11. välisenä aikana.

Hyväntekeväisyysjärjestöt keräsivät Slush-yleisöltä lahjoituksia moneen eri kohteeseen. SPR muun muassa Ebolan vastaiseen työhön, Suomen Lähetysseura kehitysmaiden naisten mikrolainoihin ja UNICEF lasten auttamiseen.

"Yhä useammat toimijat ovat löytäneet iZettlen ja todenneet sen ketteräksi tavaksi hoitaa korttimaksut. Hyväntekeväisyysjärjestöille, joille rahankeräys on vain ajoittaista toimintaa, kortinlukija soveltuu erityisen hyvin", sanoo iZettlen Suomen edustaja Tommi Huovinen.

iZettlestä ei aiheudu mitään kiinteitä kuluja.

Myös keräystiimiä Slushissa luotsannut startup-joulupukki oli tyytyväinen keräyksen tulokseen ja kiittelee Slush-väen joulumieltä ja avokätisyyttä.

Suomen Punainen Risti
Varainhankinnan suunnittelija Tiina Kirves, puh. 020 701 2216

Suomen Lähetysseura
Varainhankinnan päällikkö Anders Wikström, puh. 040 902 2794