Spacehub kerää Helsingin vapaat kokoustilat automatisoidun vuokrauspalvelunsa alle

Keväällä 2021 julkaistu yksityisiä työtiloja tarjoava Spacehub-palvelu laajenee kauppakeskuksiin ja liikenteen solmukohtiin sijoitettujen 2-4 hengen työtilojen lisäksi kattamaan organisaatioiden kokous- ja tiimitilatarpeet. Ensimmäiset kolmansien osapuolien tarjoamat neuvottelutilat ovat saatavilla mobiilisovelluksen kautta Helsingissä.

Koronapandemian kiihdyttämä hybridityö on muuttanut yritysten tilatarpeita joustavampaan suuntaan. Toimistoa ei enää nähdä ainoana työnteon paikkana, vaan työntekijät päättävät entistä useammin missä ja miten työnsä tekevät. Monet yritykset ovat nyt havahtuneet monipaikkaisen työympäristön tarpeeseen toimistokeskeisen tilasuunnittelun sijaan.

“Esimerkiksi asiantuntijatyötä tehdään usein erilaisissa tiimeissä, joille olennaista ei niinkään ole työskennellä toimistolla, vaan missä tahansa yhteistyön mahdollistavassa tilassa”, kertoo Spacehubin toimitusjohtaja Tuomas Ilola

Spacehubin sovelluksen kautta on mahdollista vuokrata 6–10 hengen kokoustiloja oman tarpeen mukaan kautta juuri silloin, kun tarve on. Uusi tilatyyppi täydentää palvelussa jo aiemmin saatavilla olleita etätyökoppeja. Varaaminen, oven avaaminen ja asiakaspalvelu onnistuvat kaikki sovelluksen kautta, jolloin tilaan ei tarvita henkilöstöä paikan päälle. Automaatio mahdollistaa tilojen kustannustehokkaan ja vaivattoman vuokrauksen molemmille osapuolille.

Kiinteistöjen omistajat etsivät nyt enenevissä määrin riskittömiä ratkaisuja lyhytaikaiseen tilanvuokraamiseen, sillä yritykset sitoutuvat pitkiin vuokrasopimuksiin entistä harvemmin. Perinteisessä kiinteistönvuokrauksessa tämä aiheuttaa monien kuukausien vajaakäyttöä ja hukkaa.

“Alustamme avulla kiinteistön omistaja saa tuottoa tilalleen esimerkiksi kahden pitkäaikaisvuokralaisen välissä ilman erillisiä investointeja, kuten henkilökuntaa, markkinointia tai kiinteitä välityspalkkioita. Spacehubin käyttöönotto on suunniteltu nopeaksi ja helpoksi, jotta lyhytaikainenkin vuokraus onnistuu vaivatta”, Ilola sanoo.

Spacehubin käyttäminen ei edellytä liittymismaksua tai kuukausijäsenyyttä, vaan laskutus tapahtuu tilan koon ja käytön perusteella. Varattavissa olevat tilat näkyvät sovelluksen kautta kartalla, jolloin itselle sopivan ratkaisun löytäminen ja varaaminen onnistuu helposti lyhyelläkin varoitusajalla.

Uuden tilatyypin lanseeraus on osa Spacehubin kasvusuunnitelmaa. Jatkossa tavoitteena on laajentaa palvelun toimintaa Suomen lisäksi myös ulkomailla.

Haastattelupyynnöt:

Jenni Ahlapuro
jenni@netprofile.fi

Lisää Spacehubista:

Spacehub on Steerpath Oy:n vuonna 2021 lanseeraama palvelu, joka tarjoaa ratkaisun puuttuvaan linkkiin hybridityönteossa: yksityiset työ- ja tapaamistilat helposti saatavilla sovelluksen kautta aina tarpeen mukaan. Tällä hetkellä Spacehub operoi Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Turussa, Raisiossa, Tampereella, Jyväskylässä ja Joensuussa ja sillä on 400 aktiivista kuukausikäyttäjää. Lue lisää: www.getspacehub.com