Spotifyn maailmanvalloituksesta vastannut Mengmeng Du suomalaisen Swappien hallitukseen

• Ruotsalaisella hallitusammattilaisella Mengmeng Dulla on monipuolista johtajakokemusta globaalisti menestyneistä teknologiayrityksistä, kuten Spotifysta ja Acastista, jotka ovat nyt tunnettuja kuluttajabrändejä.

• Du on aktiivinen hallitusammattilainen. Tällä hetkellä hän on muun muassa Finnairin ja Clas Ohlsonin hallitusten jäsen.

• Swappiella on jo satojatuhansia tyytyväisiä asiakkaita, ja Trustpilotissa yhtiön asiakkailta saama arvosana on 4,6/5. Yhtiöstä on hyvää vauhtia tulossa seuraava pohjoiseurooppalainen kuluttajateknologian jättiläinen.

Swappie, Pohjoismaiden johtava kunnostettujen älypuhelinten kauppapaikka verkossa, on kutsunut hallitukseensa uuden jäsenen, ruotsalaisen hallitusammattilaisen Mengmeng Dun.

Hän toimii ja on toiminut monen kuluttajatuotteita myyvän yrityksen hallituksessa. Tällä hetkellä hän on muun muassa Finnairin ja Clas Ohlsonin hallitusten jäsen. Aiemmin hän on toiminut Filippa K:n ja Qliro Groupin hallituksissa.

Dulla on monipuolista kokemusta kasvun, markkinoinnin ja operatiivisen toiminnan johtamisesta muun muassa Spotifylta ja Acastilta. Hän on ollut myös Ruotsin pääministerin kansallisen innovaationeuvoston jäsen neljä vuotta.

”Mengmeng Dun laaja kansainvälinen kokemus kuluttajaliiketoiminnasta vahvistaa Swappieta tärkeällä hetkellä. Skaalaamme Swappieta nyt vauhdilla uusiin maihin. Tämä vaatii vahvempaa näkökulmaa kansainväliseen liiketoimintaan”, sanoo Swappien perustaja, toimitusjohtaja Sami Marttinen.

Ruotsissa Du on nostettu moneen otteeseen yritysmaailman vaikutusvaltaisimpien johtajien joukkoon, muun muassa Veckans Affärer -lehden Most Powerful Women in Business -listalle.

Swappie nosti kesällä yli 40 miljoonan dollarin rahoituksen laajentumisensa tueksi. Tänä vuonna yhtiö on laajentanut Euroopassa. Yhtiön henkilöstömäärä on kaksinkertaistunut 200 työntekijästä 400 työntekijään ja liikevaihto moninkertaistunut.

”Swappie on noussut nopeasti vahvaksi ja tunnetuksi kansainväliseksi kuluttajabrändiksi. Olen erittäin iloinen päästessäni mukaan rakentamaan Swappien yhä kiihtyvää kasvua. Autamme kuluttaja tekemään kestäviä valintoja ja annamme heille turvallisen ja luotettavan ostokokemuksen”, Mengmeng Du sanoo.

”Olen erittäin vaikuttunut Swappien perustajista sekä heidän poikkeuksellisen vahvasta tiimistään ja odotan yhteistyötämme innolla”, hän jatkaa.

Älypuhelinten kunnostus ja myyminen uudenveroisina on paras tapa pienentää päästöjä, koska keskimäärin 85–90 prosenttia älypuhelimen vaikutuksesta ympäristöön syntyy valmistuksen yhteydessä. Kunnostamalla puhelimia Swappie vähentää puhelinten elinkaaren aikaisia hiilidioksidipäästöjä jopa 30–80 prosenttia.

Sami Marttinen, toimitusjohtaja, Swappie
+358 44 344 3476
sami@swappie.com

Ville Vesterinen, hallituksen puheenjohtaja, Swappie