Startup-joulupukki ja järjestöt keräävät kortilla Slushissa

Suomen Unicef, Suomen Lähetysseura ja Suomen Punainen Risti keräävät yli 10 000 osallistujan startup-tapahtumassa rahaa hyväntekeväisyyteen startup-joulupukin kanssa. Maksuvälineenä toimii kortti, sillä kerääjillä on käytössään iZettlen maksupäätteet.

Tiedotusvälineille, 14.11.2014

Startup-joulupukki ja hyväntekeväisyysjärjestöt osallistuvat tänä vuonna startup-yrittäjien megatapahtumaan Slushiin, joka järjestetään 18.-19. marraskuuta Helsingin Messukeskuksessa. Kaikilla kerääjillä on käytössään mobiilit iZettle-kortinlukijat, joilla lahjoituksia voi ottaa vastaan maksukorteilla.

Suomen Punainen risti kerää tapahtumassa varoja katastrofirahastoon.

"Olemme käyttäneet iZettleä keräyksissämme hyvällä menestyksellä, ja Slushiin osallistuimme myös viime vuonna. Tänä vuonna maailmaa uhkaa globaali katastrofi. Ebola on vakava ja todellinen uhka, joka pitää pysäyttää. Se on katastrofirahastossa ja keräyksessämme nyt etusijalla", kertoo Suomen Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Tiina Kirves.

Suomen Lähetysseuran keräyskohteena ovat kehitysmaiden naiset.

"Kehitysmaissa erityisesti naisten kohdalla mikroyrittäjyys on yksi tie parempaan elämään. Suomalaiset pienyrittäjät allekirjoittavat tämän varmasti. Slush on samalle meille tilaisuus harjoitella keräämistä korttipäätteillä, joita aiomme käyttää seuraavaksi kirkon joululaulutilaisuudessa", varainhankinnan päällikkö Anders Wikström Suomen Lähetysseurasta sanoo.

Unicef on Slushissa mukana ensimmäistä kertaa, ja joulupukin tonttupartiossa kerääminen innostaa.

"Innovaatiot ja uusien toimintatapojen kehittäminen ovat Unicefin toiminnan ytimessä, olipa kyse työstämme kentällä tai varainhankinnasta. Tempaus yhdessä iZettlen kanssa täydentää hyvällä tavalla osallistumistamme Slushiin", Unicefin kehityspäällikkö Santeri Ihalainen kertoo.

Unicefin keräystuotot kohdistetaan hätäapuun.

Lisätietoa iZettle-maksupäätteestä: https://www.izettle.com/fi

Joulupukki, Startup Santa Claus, Twitter: @StartupSantaC
Henrik Forsgård, puh. 040 741 5453

Suomen Punainen Risti, Twitter: @punainenristi