• NETPROFILE/

Suomalainen Bookit valittu mukaan rakentamaan Nashvillen kaupungin uutta liikennejärjestelmää

Tiedotusvälineille 4.5.2017

– Mittavassa hankkeessa luodaan 1,8 miljoonan asukkaan metropolialueelle älykäs joukkoliikennealusta

Suomalainen Bookit on valittu mukaan uudistamaan Nashvillen joukkoliikennejärjestelmää. Bookit oli osana amerikkalaisen Demand Transin tarjoamaa kokonaisuutta, jonka Nashvillen kaupunki valitsi voittavaksi tarjoukseksi tänään.

Bookit toimittaa Nashvillelle teknologian sekä liikkujien automatisoituun mobiilimaksamiseen että monikanavaisen, reaaliaikaisen asiakaspalautteen keräämiseen ja käsittelyyn. Käytettävä Bookitin teknologia on monille suomalaisille tuttu esimerkiksi VR:n ja Finnairin palveluista.

"Nashvillen joukkoliikenneuudistus tulee olemaan tärkeä suunnannäyttäjä joukkoliikenteen ja MaaS-palvelujen tulevaisuuden kannalta. Palvelujen joustavuudesta ja saumattomasta kokemuksesta puhutaan paljon, joten referenssimielessä tätä tapausta tullaan seuraamaan tarkasti", Bookitin perustaja Jukka Salonen sanoo.

Uudistustyö alkaa kesäkuun alussa. Nashvillen metropolialueella on noin 1,8 miljoonaa asukasta.

Bookitin lisäksi samassa tarjouksessa oli mukana kaksi muuta suomalaisyritystä: Strafican liikenteen mallinnustyökalu sekä Tuupin MaaS-sovellus.

Jukka Salonen, President & Founder, Bookit
jukka.salonen@bookit.net
+1 214 903 9315 (USA)

Kimmo Kalke, Head of Offering, Bookit
kimmo.kalke@bookit.net
+358 40 523 1111 (Suomi)

Bookit on 1999 perustettu suomalainen yritys, joka tarjoaa teknologiaa monikanavaisen asiakaskokemuksen rakentamiseksi. Bookitin ratkaisuja käyttävät muun muassa Finnair, Posti ja Helsingin kaupunki. Bookitilla on 20 työntekijää ja toimistot Helsingissä ja Dallasissa.