Suomalainen startup hakee maailman nuorinta Advisory Boardia

Mobiilisovelluksia kehittävä suomalainen startup-yritys Scrooge kokoaa kasvunsa tueksi uudenlaista neuvonantajaryhmää, Millennial Boardia.

Lehdistötiedote 4.11.2015

Yritysjohtajien ja sijoittajien sijaan Scrooge etsii tuekseen diginatiiveja nuoria, jotka valitaan Instagram-videoiden perusteella. Tavoitteena on varmistaa, että yrityksen tuotteet vastaavat niiden käyttäjien eikä sijoittajien tarpeisiin.

”Startup-yrityksistä tulee mieleen ketteryys, rajojen rikkominen ja vakiintuneiden käytäntöjen hämmentäminen. Silti näissäkin yrityksissä näkee paljon hyvin perinteisiä toimintatapoja, joita liian harvoin kyseenalaistetaan”, Scroogen toimitusjohtaja Samu Saastamoinen sanoo.

Tyypilliseen Advisory Boardiin pyritään haalimaan keinolla millä hyvänsä tunnettuja nimiä. Tavoitteena on vahvistaa yrityksen uskottavuutta ja avata ovia erityisesti sijoittajien suuntaan. Vaarana on, että neuvot ohjaavat yritysjohdon katseen liiaksi sijoitusmaailman toiveisiin, pois asiakaskohderyhmän tarpeista.

”Kaveriporukoiden kulujen jakamiseen ja velkojen hallintaan kehitetyn tuotteemme todennäköisimmät ensimmäiset käyttäjät ovat 1980–1990-luvuilla syntyneitä aktiivisia nuoria. Me perustajathan olemme jo vähän yli-ikäisiä rusinoita näihin hommiin, mutta halu pysyä ajan hermolla on kova. Siksi uskomme, että paras hyöty liiketoimintamme kehitykselle on etsiä sparraajia suoraan kohderyhmän parista”, Samu Saastamoinen jatkaa.

Kannuksensa ansainneiden gurujen kokoaminen perinteiseen Advisory Boardiin parantaa usein enemmän yrityksen PowerPoint-esitystä kuin tuotetta. Scroogen valitseman mallin ydinajatus on koota yrityksen kriittisen kehitysvaiheen tueksi innostunut joukko, jolla on aikaa ja motivaatiota kokoontua sekä kykyä antaa heti käyttökelpoisia neuvoja.

”Varmasti hyödynnämme tulevaisuudessa myös meritoituneiden strategiavelhojen näkemyksiä. Juuri nyt meille on kuitenkin kaikki kaikessa tuotteemme hiominen ja tehokas, käyttäjähankintaan tähtäävä markkinointi kohderyhmän käyttämissä kanavissa”, linjaa Scroogen luova johtaja Janne Haila.

Millennial Boardiin haetaan jäseniä verkossa pyörivällä rekrytointikampanjalla sekä marraskuun alkupuolella järjestettävissä TalentIT- ja Arena-rekrytointitapahtumissa. Kandidaatteja pyydetään esittelemään itsensä ja kehitysideansa Instagram-videolla.

”Toivomme rekrytointikampanjan kolahtavan kohdeyleisöömme – ja jos näin ei käy, sehän vain osoittaa, että kaipaamme kipeästi Millennial Boardin panosta”, Janne Haila kiteyttää.

Millennial Board -rekrytointisivu: www.scroo.ge/millennials

Yrityksen internetsivu: www.scroo.ge

Kuvia median käyttöön: http://bit.ly/scrooge-media-kit

Samu Saastamoinen, toimitusjohtaja, Scrooge Oy