Teradata Marketing Applications avaa digitaalisen markkinoinnin keskuksen Venäjällä

Asiakkaat hyötyvät Teradatan investoinnista Venäjän-liiketoiminnassaan ja voivat toimia maan uuden tietokantalain mukaisesti.

Tiedotusvälineille 2.11.2015

Teradata Marketing Applications, joka on osa analytiikka- ja tiedonhallintapalveluita tarjoavaa Teradataa (NYSE: TDC), on julkistanut pilvipohjaisen markkinointialustansa, Digital Marketing Center-palvelun (DMC) nyt myös Venäjällä. Tämä mahdollistaa sen, että maassa toimivat Teradatan asiakkaat voivat jatkossa tehdä sähköpostikampanjoita myös venäläisille kuluttajille Venäjän uuden lainsäädännön mukaisesti.

Taustalla on Venäjän parlamentin vuonna 2014 säätämä laki numero 242, jonka mukaan yritysten on käytettävä Venäjän kansalaisten henkilökohtaisten tietojen keräämisessä ja käsittelyssä Venäjällä sijaitsevia tietokantoja. Laki astui voimaan 1.9.2015, ja siinä määritellään tarkasti henkilökohtaisten tietojen rekisteröintiin, tallentamiseen, päivittämiseen ja hakemiseen liittyvät ehdot.

Tästä syystä Teradata on nyt avannut yhdessä kumppaninsa, Venäjän johtaviin IT-järjestelmäintegraattoreihin kuuluvan CROCin kanssa  datakeskuksen Moskovassa.

Datakeskus, joka on suunnattu erityisesti Teradatan DMC-ratkaisua käyttäville asiakkaille, mahdollistaa skaalautuvan ja joustavan pilvialustan, joka täyttää Venäjän uuden lain vaatimukset. Tämä laajentaa entisestään Teradata-asiakkaiden  mahdollisuuksia ottaa tulevaisuudessa käyttöön myös uusia Teradatan ratkaisuja DMC-palvelun lisäksi.

“Uusi laki luo kaikille Venäjällä toimiville yrityksille mahdollisuuden käyttää digitaalisen markkinoinnin teknologioita liiiketoimintansa kasvattamiseksi. Siksi Teradata Marketing Applications on yhdessä kumppaninsa CROCin kanssa rakentanut DMC:tä käyttäville asiakkailleen teknologiset mahdollisuudet tämän hyödyntämiseksi. Venäjällä toimivat asiakkaat saavat käyttöönsä pilviratkaisun hyödyt ja samalla toimivat uuden lainsäädännön mukaisesti”, sanoo aluejohtaja Per John Jensen, joka vastaa Teradata Marketing Applicationsin Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Venäjän, Itä- ja Etelä-Euroopan sekä Lähi-idän ja Afrikan alueiden liiketoiminnoista.

Maksim Berezin, CROC Virtual Data Centerin johtaja lisää: "Pilvipalveluidemme käyttö on viime aikoina kasvanut noin 35 %:lla. Se on osittain seurausta uudesta laista, joka koskee henkilökohtaisten tietojen tallentamista venäläisille palvelimille. Tiedot saadaan siirrettyä pilvijärjestelmään myös nopeasti, mikä on erittäin tärkeää asiakkaillemme. Datakeskustamme käytettäessä migraatioon kuluu aikaa muutamasta päivästä enimmillään yhteen kuukauteen, eikä asiakkaiden tarvitse investoida laitteisiin. Luotettavuus on korkealla tasolla, ja suorituskyky on taattu.”

Mediayhteydet:

Trine Geerthsen
Markkinointipäällikkö
Nordics
Teradata Marketing Applications
trine.geerthsen@teradata.com

Teradata (NYSE: TDC) helps companies get more value from data than any other company. Teradata’s leading portfolio of big data analytic solutions, integrated marketing applications, and services can help organizations gain a sustainable competitive advantage with data. Visit teradata.com.

CROC has been operating in the Russian IT market since 1992 and has been ranked by IDC as one of Russia’s top IT leaders in systems integration, network integration, and IT services since 2002.  CROC is the number one player when it comes to hosting infrastructure services (IDC, 2014) and is a leader in the BI and ERP segments (TAdviser, 2014). In addition, CROC is the largest provider of integrated data center, building and facility infrastructures (CNews, 2014) and regularly ranks among the top three Russian IT service providers to banks (RIA Rating, 2014), energy companies (TAdviser, 2014), and retailers (CNews, 2014). Furthermore, CROC has also developed its own cloud, and operates its own data centers including Tier III-compliant sites with fault-tolerances of 99.982 %.  CROC is also an annual co-organizer of the unique industry-specific IT Leader Prize, a competition which has been held since 2002.  For more information please contact: DVSmarketing@croc.ru