Transfluentin joukkorahoituskierros ylitti tavoitteensa

Tiedote 30.5.2017

Innovatiiviseen teknologia-alustaan perustuvan käännöstoimiston Transfluentin joukkorahoituskierros Invesdor-palvelussa on ollut menestys. Kierros on avoinna vielä toukokuun viimeiseen päivään saakka, mutta tavoitteeksi asetettu 600 000 € on jo ylittynyt.

Transfluentin rahoituskierrokseen Invesdorissa on osallistunut yli 150 sijoittajaa. Tällä hetkellä yhteissumma on jo 631 693 euroa.

“Rahoituskierros joukkorahoitusmallilla on sijoitusten lisäksi poikinut valtavasti huomiota sekä myös aivan uusia asiakkaita”, Transfluentin perustaja ja toimitusjohtaja Jani Penttinen iloitsee.

”Transfluent on ymmärtänyt erinomaisesti digitaalisen rahoituskanavan voiman markkinoinnin työkaluna. Sijoittajille kierroksen kiinnostavuutta lisää ehdottomasti sijoitusmahdollisuus samoilla ehdoilla kuin sijoitusrahastot. Tämä malli on ensimmäinen kerta Invesdorin alustalla, ja hyvin todennäköisesti ensi kerta Pohjoismaissa ja erittäin harvinainen maailmalla", Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä kertoo.

Vision+ kasvatti osuuttaan

Ennakkomarkkinoinnin pohjalta summasta oli jo kasassa jo yli kolmannes, isoimpina sijoittajina riskisijoitusrahastot Vision+ ja Aloitusrahasto Vera sekä enkelisijoittajat Peter Vesterbacka ja Kari Karvinen. Jo aiemmin yrityksessä ovat sijoittajina mukana Mårten Mickos, Paul Bragiel ja Reutersin ex-toimitusjohtaja Tom Glocer.

Aiemmista sijoittajista Vision+-rahasto lisäsi tuntuvasti osuuttaan myös tällä kierroksella.

“Transfluentin edelleen jatkunut positiivinen kehitys bisnespuolella ja rahoituskierroksen keräämä huomio vahvisti uskoamme edelleen, joten päätimme olla vielä vahvemmin mukana. Transfluentilla on loistava idea ja kova tiimi, jolta on lupa odottaa suuria”, Vision+-rahaston partneri Jari Tuovinen perustelee sijoitusta.

Transfluentin vahvin markkina on liike-elämän käännökset, joita varten kääntäjäverkostosta löytyy niin luovan markkinointisisällön kuin herkän lakitekstinkin asiantuntijakääntäjiä. Suurin osa Transfluentin nykyliikevaihdosta tulee suuremmista yrityksistä, mutta kustannustehokkuutensa ansiosta alusta soveltuu kaikenkokoisten yritysten käyttöön.

Maailmanlaajuisesti käännösala oli vuonna 2016 noin 37 miljardin euron markkina, ja se kasvaa noin 7 % vuodessa. Markkina on huomattavan pirstaloitunut: suurimpien käännöstoimistojen, Lionbridgen ja Transperfectin, osuus on vain noin 1 %.

Transfluentin joukkorahoituskampanjaan voi osallistua vielä 31.5.2017 asti osoitteessa https://www.invesdor.com/transfluent.

Jani Penttinen, perustaja ja toimitusjohtaja, Transfluent
+1 408 400 3687, jani@transfluent.com