Unit4 avaa Suomessa ja haastaa palvelualojen järjestelmätoimittajat

Lehdistötiedote 20.6.2016

Nopeasti kasvava ohjelmistoyhtiö Unit4 perustaa oman toimiston Suomeen. Vahvan markkina-aseman muissa Pohjoismaissa jo saavuttanut Unit4 tarjoaa liiketoiminnan ohjausjärjestelmiä erityisesti palveluyrityksille, joiden toiminta perustuu ihmisten osaamiseen ja asiantuntemukseen. Lähestymistapa poikkeaa merkittävästi perinteisistä tuotantoyhtiöiden materiaalivirtoihin keskittyneistä ERP-ratkaisuista.

Suomeen perustetun Unit4 Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty kansainvälisen ohjelmistoliiketoiminnan konkari Matti Pulla. Runsaan 35 vuoden työurallaan hän on ollut menestyksekkäästi mukana tuomassa Suomeen useita kansainvälisiä ohjelmistoyrityksiä. Kokemus antaa Unit4:n lanseeraukselle vahvan selkänojan.

"Tavoitteemme on haastaa toiminnanohjausjärjestelmien markkinat Suomessa tarjoamalla erityisesti palveluyritysten ja kiinteistöalan toimijoiden tarpeisiin suunniteltuja ohjelmistoja. Unit4 on maailmalla jo lunastanut paikkansa innovatiivisena korkealuokkaisten yrityssovellusten toimittajana, jonka valttina on käyttäjäystävällisen sujuvuuden mahdollistava arkkitehtuuri. Näillä eväillä suomalaisetkin yritykset vastaavat digitaaliseen murrokseen", Matti Pulla sanoo.

Unit4 on kasvanut vauhdikkaasti Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa sekä orgaanisesti että strategisten kumppanisopimusten avulla. Vantaalle perustetun Suomen toimiston myötä Unit4:stä tulee yksi harvoista toimialansa yrityksistä, jolla on omat myynti- ja tukitoiminnot kaikissa Pohjoismaissa.

"Meillä on Pohjoismaissa jo noin 2 000 asiakasta, jotka hyödyntävät laajaa ohjelmistotarjontaamme muun muassa palveluliiketoiminnan ohjaamiseen, kiinteistöomaisuuden hallintaan ja matkalaskujen käsittelyyn. Laajentuminen Suomeen on johdonmukainen askel, jonka ansiosta voimme nyt palvella suoraan asiakkaitamme kaikissa Pohjoismaissa sekä kasvattaa markkinaosuuttamme alueella", sanoo Unit4:n Pohjoismaiden johtaja Jeremias Jansson

Matti Pullan kuva: http://bit.ly/1U2p9ZK

Riikka Saarinen, Unit4 Oy
Email riikka.saarinen@unit4.com

Toni Stubin, viestintätoimisto Netprofile
Email toni@netprofile.fi

Unit4 tarjoaa käyttäjien ehdoilla kehitettyjä huippuluokan yrityssovelluksia, jotka auttavat ihmisiä tekemään työnsä paremmin ja sujuvammin. Unit4:n ohjelmistoja käyttävät jo tuhannet palvelualan yritykset, oppilaitokset, julkishallinnon organisaatiot, voittoa tavoittelemattomat yhdistykset, kiinteistöalan toimijat, tukkukauppiaat ja rahoitusalan yhtiöt. Globaalisti toimivan yhtiön liikevaihto on runsaat 500 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on yli 4 000 henkilöä. Lisätietoja: www.unit4.com/about/our-company, Twitter @unit4global ja Linkedin www.linkedin.com/company/unit4-group.