Ylen vertailun mukaan booxTV on paras nettitelevisiopalvelu

Nettitelevisio booxTV arvioitiin parhaaksi nettitelevisiopalveluksi Ylen tekemässä vertailussa, jossa tutkittiin muun muassa Netflixin ja Youtuben kaltaisia ulkomaisia palveluita ja näiden kotimaisia vaihtoehtoja. Ylen raportissa vertailtiin yhteensä 13 palvelua kolmella kriteerillä: helppokäyttöisyys, sisältö ja eri päätelaitteiden tuki.

BooxTV toimii kaikilla suosituilla älypuhelinalustoilla (iOS, Android ja Windows Phone), selaimen kautta sekä älytelevisioissa. BooxTV on ainoa tarjolla oleva palvelu, joka tarjoaa kaikki yleiset käyttötavat: suoratoiston, verkkotallennuksen, latauksen, tilauspohjaisen videon, kertalatausvideon, verkkotallennuksen, suorat lähetykset ja katselun kotitelevisiosta booxTV:n älypuhelinsovelluksen toimiessa kaukosäätimenä.

”Tunnustus Ylen kaltaiselta keskeiseltä mediayhtiöltä tukee meitä pyrkimyksissämme neuvotella suomalaisten mediayhtiöiden kanssa ilmaisten TV-kanavien verkkotallennuksen pelisäännöistä. Näin syntyvien strategisten kumppanuuksien kautta toivomme, että ala ei itse tarpeettomasti synnytä pullonkaulaa kansainvälisestikin kilpailukykyisten uusien mediatuotteiden kehittämisessä”, Booxmedia Oy:n toimitusjohtaja Jukka Sintonen sanoo.

”Nettivideotoimiala on vasta kehityksen alkuvaiheessa. Liiketoimintamallit ja kumppanuudet ovat vasta muotoutumassa”, Sintonen jatkaa.

Vuonna 2009 perustettu ja Nokiasta irtautunut Booxmedia Oy on nopeasti vakiinnuttanut asemansa alan parhaan käyttökokemuksen tarjoavana yhtiönä ja jo solminut yhteistyösopimuksia teleoperaattori- ja mediayhtiökumppaneiden kanssa sekä Suomessa että muualla Euroopassa. Mm. DNA:n Welho Matka-TV perustuu Booxmedian teknologiaan. Booxmedia aikoo myös pian julkistaa maksutelevisiopalveluita yleisten kanavien lisäksi omassa booxTV-palvelussaan.

YLE:n raportti on nähtävissä osoitteessa: http://blogit.yle.fi/avoin-yle/nettitelevisiopalvelut-vertailussa

Jukka Sintonen, Booxmedia Oy

email: jukka.sintonen@booxmedia.com

gsm: +358407629769

BooxTV on henkilökohtainen, ohjelmoitava videotallennuspalvelu, jolla voi katsella kaikkia tv- ja video-sisältöjä Suomessa. BooxTV:n taustalla on Nokiasta Innovation Mill –ohjelman kautta irtautunut Booxmedia Oy, Euroopan johtava skaalautuvien ja suorituskykyisten pilvitelevisioratkaisujen tuottaja teleoperaattoreille ja mediayhtiöille. Booxmedian kokonaisratkaisu kattaa turvallisen median enkoodauksen, transkoodauksen, tallennuksen, suoratoiston ja latausmahdollisuuden kaikilla tilaus- ja maksuvaihtoehdoilla sekä kaikilla tärkeillä alustoilla kuten Apple iOS, Android, Windows Phone, selain tai älytelevisio. Booxmedian teknologia on kehitetty jakamaan turvallisesti ja luotettavasti televisiosisältöjä mihin hyvänsä internetiin kytkettyyn päätelaitteeseen, ja palvelua käyttävät kymmenet tuhannet mediakuluttajat päivittäin yksin Suomessa. Vuonna 2009 perustettu Booxmedia on nopean kansainvälistymisen polulla ja sen pääkonttori on Helsingissä. Yhtiön kotisivut: www.booxmedia.com ja booxtv.com.