• Netrauta/

Voimakasta kasvua jo vuosia – Netrauta.fi kasvatti liikevaihtoaan 69 prosenttia viime vuonna

Report this content

Rakentamisen ja sisustamisen verkkokauppa Netrauta Finland Oy:n liikevaihto 12,1 miljoonaa euroa kasvoi peräti 69 prosenttia edellisvuodesta. Rautakauppa on siirtymässä yhä voimakkaammin verkkoon.

Netrauta Finland Oy on historiansa aikana kasvanut voimakkaasti useana vuotena peräkkäin. Keskimäärin yrityksen liikevaihto on kasvanut yli 50 prosentin vuosivauhtia vuodesta 2010 lähtien. Vuoden 2013 liikevaihtotavoite on noin 17 miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvu on huomattava tilanteessa, jossa perinteinen rautakauppa kärsii taantuman aiheuttamasta myynnin supistumisesta.

– Kuluttajat ovat jo tottuneet tekemään isojakin hankintoja verkossa. Netrauta.fi:n menestys kertoo, että asiakkaat painottavat verkkokaupan mahdollistamien edullisempien hintojen ohella myös perinteistä kivijalkarautakauppaa huomattavasti laajempaa tuotevalikoimaa, kertoo Netrauta.fi:n toimitusjohtaja Joni Meltoranta.

Netrauta.fi on hyödyntänyt liiketoiminnassaan tavarantoimittajien varastoja, joista tuotteet toimitetaan suoraan asiakkaille.

– Hinta, nopea toimitusaika ja valikoima ovat Netrauta.fi:n menestyksen valtteja, toteaa Meltoranta.

Kasvokkain tapahtuvalla asiakaspalvelulla on myös tärkeä rooli Netrauta.fi:n toiminnassa, vaikka hankinta tehdään verkossa. Yrityksellä on kaksi showroomia, joista toinen on Vantaan Tammistossa ja toinen Lempäälän Ideparkissa.

– Showroomin merkitys ostoprosessissa kasvaa sitä mukaa, mitä kalliimpia tuotteita ollaan hankkimassa. Esimerkiksi poreallasta hankittaessa halutaan edelleen neuvotella hankinnasta kylpyhuoneasiantuntijan kanssa, joka hallitsee myös 3D-suunnittelun, Meltoranta kertoo.

Netrauta Finland Oy on perustettu helmikuussa 2006. Yrityksen kotipaikka on Hämeenlinnassa. Verkkokaupassa vierailee päivittäin noin 11 000 asiakasta.

Lisätietoja:

Joni Meltoranta, toimitusjohtaja, Netrauta Finland Oy