Nexans avaa uuden Etelä-Carolinan tehtaansa tyydyttääkseen suurjännitekaapelien kasvavaa tarvetta

Nexansin suurjännitetiimien liiketoiminta kasvaa Pohjois-Amerikassa kun uusia isoja sähkönsiirtohankkeita kytketään käyttöön

Kaksi vuotta uuden tehtaan rakennustöiden alkamisesta Etelä-Carolinassa Nexans juhlii tänään virallisesti Goose Creekin toimitilojen avajaisia. Tehdas valmistaa suurjännitekaapeleita ja sen odotetaan luovan 200 teollisuustyöpaikkaa muutaman seuraavan vuoden aikana. Lähellä Charlestonia sijaitseva 32 500 m²:n tehdas palvelee Pohjois-Amerikan suurjännitejärjestelmien kasvavaa tarvetta, jota uudet mittavat sähkönsiirron infrastruktuurihankkeet ryydittävät.

Etelä-Carolinan kuvernööri Nikki Haley, Nexansin toimitusjohtaja Arnaud Poupart-Lafarge sekä Nexansin Pohjois-Amerikan varatoimitusjohtaja Steve Hall vihkivät tehtaan tänään.

Tehdas keskittyy suurjännitekaapelien valmistukseen, suunnitteluun ja asennukseen. Uusi 130 metrin VCV-kestovulkanointitorni, jota käytetään polymeerien muuntamiseen kaapelia suojaaviksi eristekerroksiksi, on Etelä-Carolinan korkein rakennus.

Työterveys- ja turvallisuusasiat ovat olleet tärkeitä Nexansille tätä tehdasta rakennettaessa. Maanalaisia varastosäiliöitä ei ole ja sähköasemien muuntajat ovat kuivaa tyyppiä maaperän mahdollisen saastumisen välttämiseksi. Nexans on ottanut käyttöön muita toimia työntekijöiden suojaamiseksi, mm. tornin alataso suunniteltiin väestönsuojaksi hurrikaanin varalta.

Tehtaalla on tilat jopa 550 kV:n kaapelien testaamiseksi Pohjois-Amerikan ja kansainvälisten standardien mukaan. Tehdas on sertifioitu ISO 9001:2008:n mukaan.

"Uuden Goose Creekin tehtaan avajaiset on uusi ja jännittävä vaihe Nexansille ja tärkeä virstanpylväs yhtiölle hyödyntäessämme suurjännitekaapelien kasvavaa tarvetta Pohjois-Amerikassa. Avaamalla tämän uuden tehtaan Nexans on parhaissa asemissa palvelemaan uusia ja mittavia sähkönsiirron infrastruktuurihankkeita, joita juuri ollaan suunnittelemassa Pohjois-Amerikassa", sanoi Nexansin toimitusjohtaja Arnaud Poupart-Lafarge.

"Tämä on hieno päivä Etelä-Carolinalle, kun tehtaan ovet avautuvat tuoden 200 työpaikkaa osavaltioomme. Nexans on yhtiö, joka laadukkaiden tuotteiden valmistuksen lisäksi tekee myös suuren vaikutuksen paikalliseen yhteisöönsä. Tänään toivotamme Nexansin tervetulleeksi uuteen kotiinsa Goose Creekiin ja toivomme heidän liiketoimintansa jatkavan kasvuaan ja menestystään tulevina vuosina", sanoi kuvernööri Nikki Haley.

Nexansin Pohjois-Amerikan varatoimitusjohtaja Steve Hall totesi: "Jo valmistelun alkuvaiheessa olimme luottavaisia, että Charlestonin alue oli täydellinen paikka uuden tehtaan rakentamiseen. Nyt kun tehdas on valmiina aloittamaan toimintansa, olemme entistä vakuuttuneempia, että se oli oikea siirto. Liiketoimintaa edistävä ympäristö, erittäin ammattitaitoinen työvoima ja erinomaiset tekniset oppilaitokset ja koulutusohjelmat merkitsevät, että Nexans on ihanteellisissa asemissa tyydyttämään suurjännitekaapelien kasvavaa tarvetta Pohjois-Amerikassa."

Etelä-Carolinan uusi tehdas vahvistaa Nexansin tämänhetkistä tuotevalikoimaa Pohjois-Amerikassa nykyisten keskijännite-, pienjännite- ja ilmajohtokaapelien sekä teollisuus-, rakennus-, sähkökaapelien ja lähiverkkotuotteiden lisäksi. Vuonna 2013 Pohjois-Amerikka edusti 14 %* konsernin kokonaisliikevaihdosta ja työntekijöitä oli yli 3000.

* Alkuperämaan mukaan ei-rautametallien vakiohinnoilla

Eva Wallin, Kommunikationschef, Nexans Sweden AB, tfn 0325 - 801 98, e-post eva.wallin@nexans.com

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli noin 6,7 miljardia euroa vuonna 2013. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Uuden Goose Creekin tehtaan avajaiset on uusi ja jännittävä vaihe Nexansille ja tärkeä virstanpylväs yhtiölle hyödyntäessämme suurjännitekaapelien kasvavaa tarvetta Pohjois-Amerikassa. Avaamalla tämän uuden tehtaan Nexans on parhaissa asemissa palvelemaan uusia ja mittavia sähkönsiirron infrastruktuurihankkeita, joita juuri ollaan suunnittelemassa Pohjois-Amerikassa.
Nexansin toimitusjohtaja Arnaud Poupart-Lafarge
Tämä on hieno päivä Etelä-Carolinalle, kun tehtaan ovet avautuvat tuoden 200 työpaikkaa osavaltioomme. Nexans on yhtiö, joka laadukkaiden tuotteiden valmistuksen lisäksi tekee myös suuren vaikutuksen paikalliseen yhteisöönsä. Tänään toivotamme Nexansin tervetulleeksi uuteen kotiinsa Goose Creekiin ja toivomme heidän liiketoimintansa jatkavan kasvuaan ja menestystään tulevina vuosina.
kuvernööri Nikki Haley
Nexansin Pohjois-Amerikan varatoimitusjohtaja Steve Hall