Nexans esittelee kestävän ja taipuisan CAT 6A Ethernet-kaapelinteollisuuden automaatiosovelluksiin

Nexansin uudessa kaapelissa yhdistyy 10 Gb/s kapasiteetti joustavuuteen ja kestävyyteen
energiansiirtoketjusovelluksissa

Nexans esittelee automaatiosovelluksiin suunnitellun kategoria 6A kaapelin. Uusi kaapeli pystyy siirtämään 10 Gb/s tarjoten samalla energiansiirtoketjuissa tarvittavaa poikkeuksellista kestävyyttä ja taipuisuutta.

MotionlineÒ-valikoimaan kuuluva kaapeli täyttää teollisuusympäristön kasvaneen datamäärän tarpeen. CAT 6A -kaapelia voi taivuttaa säteelle, joka on 10 kertaa sen läpimitta, ja se kestää vähintään kome miljoonaa sykliä, mikä on CAT 6A teollisuus-Ethernetin uusi mittapuu.

Nexansin CAT 6 -kaapeli siirtää jopa 500 MHz:n signaalitaajuuksia vähentäen ristiinkuulumista ja järjestelmän pohjakohinaa. Sen ulompi PUR-vaippa on halogeeniton, mikä suojaa ihmisiä ja laitteita tulipalon sattuessa. Se on myös hankausta ja öljyä kestävä.

Teollisuus-Ethernet-kaapelia voidaan käyttää Industry 4.0:n koneelta koneelle viestintään ja esineiden internet-sovelluksissa. Suuret tiedonsiirtonopeudet, kyky kestää rasittavia, toistuvia liikkeitä ja pieni taivutussäde tekevät kaapelin sopivaksi datan suuren siirtomäärän kohteisiin energiansiirtoketjusovelluksissa.

Automaation markkinointipäällikkö Philipp Teepe Nexansilta sanoi: “Kaapelit ovat aina olleet tehdasjärjestelmien hermot. Asiakkaamme tarvitsivat kaapelin, joka pystyi siirtämään huomattavasti suurempia datamääriä ja samalla kestämään miljoonia energiansiirtoketjun syklejä vaativassa teollisuusymäristössä. Nexans täytti molemmat näistä tarpeista yhdellä tuotteella”.

Teollisuus- ja operaattorimarkkinoiden varatoimitusjohtaja Giuseppe Borrelli lisäsi: "Uudet kehitysvaiheet kuten lisääntynyt datamäärä ja esineiden internet ovat muuttamassa teollisuutta. Tarvitaan parempaa vuorovaikutusta koneiden välille ja enemmän joustavuutta teollisuuslaitosten sisällä. Nexansin teknologia ennakoi tulevia tarpeita tukemalla kehittyvää teollisuutta."

Kaapeli on testattu Nexansin liikesovelluksiin erikoistuneessa keskuksessa Nürnbergissä, Saksassa. Se täyttää kaikki asianmukaiset kansainväliset standardit.

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli noin 6,7 miljardia euroa vuonna 2013. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Kaapelit ovat aina olleet tehdasjärjestelmien hermot. Asiakkaamme tarvitsivat kaapelin, joka pystyi siirtämään huomattavasti suurempia datamääriä ja samalla kestämään miljoonia energiansiirtoketjun syklejä vaativassa teollisuusymäristössä. Nexans täytti molemmat näistä tarpeista yhdellä tuotteella.
Automaation markkinointipäällikkö Philipp Teepe Nexansilta
Teollisuus- ja operaattorimarkkinoiden varatoimitusjohtaja Giuseppe Borrelli