Nexans saa 36 miljoonan euron puitesopimuksen sähkökaapelien toimittamiseksi Belgian rautatieyhtiölle Infrabelille

Nexans toimittaa lähes kaikki Infrabelin 1 kV:n jakelukaapelit seuraavien kahden vuoden aikana.

Nexans, maailmanlaajuinen kaapeliteollisuuden asiantuntija, on juuri allekirjoittanut 36 miljoonan euron puitesopimuksen Infrabelin, Belgian rautatieyhtiön kanssa 1 kV:n jakelukaapelien toimittamiseksi sähköverkon kunnostushankkeisiin seuraavien kahden vuoden kuluessa.

"Olemme hyvin ylpeitä siitä, että Infrabel on Euroopan laajuisen tarjouskilpailun jälkeen valinnut Nexansin toimittamaan suurimman osan 1 kV:n sähkönjakelukaapeleista seuraavien kahden vuoden aikana. Sopimus tarkoittaa yli 5 300 km kaapeleita, ja 90 % niistä valmistetaan Belgian tehtaissamme. Loput 10 % valmistetaan muissa Nexansin eurooppalaisissa tehtaissa", sanoi Belgian Nexansin myynti- ja markkinointipäällikkö Koen Van Gucht.

Johtoasema
"Tämä sopimus vakiinnuttaa Nexansin yhdeksi Infrabelin tärkeimmistä sähkökaapelien toimittajista aikana, jolloin rautateiden infrastruktuuri on suurten saneerausten keskellä", sanoi Nexansin kiskokaluston markkinasegmentin johtaja Eric du Tertre. "Onnistumisemme kuvastaa kaapeliemme hyväksi koettua laatua ja johtoasemaamme näillä erittäin kilpailluilla markkinoilla."

Nexans on maailmanlaajuinen johtava kaapeliteollisuuden asiantuntija ja tarjoaa voimansiirto kehityksen painopistealueena laajan valikoiman kaapeleita ja kaapelijärjestelmäratkaisuja infrastruktuurin, teollisuuden, rakentamisen ja lähiverkkojen (LAN) tarpeita varten. Nexans suuntautuu useille markkinasegmenteille sähkö- ja televerkoista, teistä ja rautateistä laivanrakennukseen, öljy-ja kaasuteollisuuteen, ydinvoimaan, ajoneuvoteollisuuteen, elektroniikkaan, avaruustekniikkaan, materiaalinkäsittelyyn ja automaatioon.
Nexans on vastuullinen teollisuusyritys, joka arvostaa kestävää kehitystä olennaisena osana yrityksen maailmanlaajuista ja operatiivista strategiaa. Jatkuvat tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen innovaatiot, henkilöstön kehittäminen ja sitoutuminen sekä varmatoimiset, vähän ympäristöä kuormittavat teolliset prosessit ovat kaikki tärkeitä osatekijöitä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.
Nexansilla on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä on 25.000 ja vuonna 2012 myynti 7,2 miljardia euroa. Nexans noteerataan NYSE Euronext pörssissä Pariisissa. Lisätietoja on osoitteessa www.nexans.com

Nexansin kiskokaluston markkinasegmentin johtaja Eric du Tertre
Nexansin kiskokaluston markkinasegmentin johtaja Eric du Tertre
Olemme hyvin ylpeitä siitä, että Infrabel on Euroopan laajuisen tarjouskilpailun jälkeen valinnut Nexansin toimittamaan suurimman osan 1 kV:n sähkönjakelukaapeleista seuraavien kahden vuoden aikana. Sopimus tarkoittaa yli 5 300 km kaapeleita, ja 90 % niistä valmistetaan Belgian tehtaissamme. Loput 10 % valmistetaan muissa Nexansin eurooppalaisissa tehtaissa.
Belgian Nexansin myynti- ja markkinointipäällikkö Koen Van Gucht