Nexans sai arvostetun palkinnon uudesta intranet-verkosta

Intra.Net Reloaded on kansainvälisesti tunnustettu palkinto.

Nexans, maailman johtava kaapeliteollisuuden valmistaja, on saanut arvostetun Intra.Net Reloaded -palkinnon tämän vuoden we.CONECT Intra.Net Reloaded Awards 2014 -tilaisuudessa. Voitto intranetin integraatiostrategian ja digitaalisen työpaikan hallinnan kategoriassa toi Nexansille tunnustusta uudesta intranet-verkosta, mikä otettiin käyttöön loppuvuonna 2013.

Hiljattain Nexans otti käyttöön uuden intranetin, jonka avulla henkilöstö pystyy helpommin pääsemään käsiksi informaatioon koko konsernissa ja tekemään yhteistyötä kollegojen kanssa, luomaan yhteistöjä muutamalla klikkauksella, jakamaan sisältöä ja käyttämään työkaluja riippumatta omasta toimenkuvasta tai sijaintipaikasta maailmalla. Tämän johdosta aktiivisten intranet-käyttäjien lukumäärä on lähes kolminkertaistunut 10 300:aan ja katseltujen sivustojen lukumäärä on lisääntynyt 30 % 1,3 miljoonaan.

Raati kiitteli hanketta tavasta, millä intranet täytti konsernin yhteistyötarpeet ja lisäsi Nexansin henkilöstön välistä vuorovaikutusta. He kehuivat hanketta myös siitä, että se antoi kullekin käyttäjälle mahdollisuuden rakentaa työhönsä sopivasti mukautettu digitaalinen työympäristö.

Voittajien kolmesta luokasta saamat palkintorahat (intranetin integraatiostrategia ja digitaalinen työpaikan hallinta, käyttäjäkokemuksen suunnittelu ja sisällön hallinta, innovatiivisten teknologioiden integrointi) lahjoitettiin hyväntekeväisyyteen.

Christophe Ralite, Nexansin Online Communications Manager, joka johti uuden intranetin rakentamista valvovaa ryhmää, kommentoi voittoa: "Tämän palkinnon saaminen on suuri kunnia. Se on osoitus uuden intranetin suunnittelu- ja toteutusryhmän kovasta työstä ja omistautumisesta.

Christophe Ralite jatkoi: "Intranet-verkko on dynaaminen ja me voimme muuttaa ja kehittää sitä ajan myötä, joten tämä palkinto on vain alkua. Aiomme intranet-verkon parantamista jatkamalla varmistaa, että Nexansin henkilöstön osallistuminen jatkuu korkealla tasolla ja että henkilöstö löytää uusia, tehokkaampia ja tuottavampia työskentelytapoja."

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli noin 6,7 miljardia euroa vuonna 2013. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Christophe Ralite, Nexansin Online Communications Manager