Nexans tekee läpimurron Malesian offshore-sektorille F29-kentän kehityshankkeen merenalaisella umbilikaalitilauksella

Sopimus 22 km:n sähköhydraulisen umbilikaalin toimittamiseksi Malesian offshore-sektorille

Nexans, maailmanlaajuinen kaapeliteollisuuden asiantuntija, on tehnyt läpimurron Malesian offshore-sektorilla saatuaan ison sopimuksen Persada Engineeringiltä sähköhydraulisen merenalaisen umbilikaalin toimittamiseksi Sarawak Shell Berhadin F29-kentän rakennushankkeeseen.

22 kilometrin pituinen Nexansin umbilikaali asennetaan noin 100 metrin syvyyteen F29-kentän tietoliikenne- ja ohjaustoimintoja varten. Nexans vastaa umbilikaalin ja tarvittavien lisävarusteiden toimittamisesta ja kuljetuksesta nopeatahtisessa 72 viikon hankkeessa.

"Tämä Persada Engineeringin umbilikaalisopimus on hyvin tärkeä kehitysvaihe Nexansille, sillä se vie meidät suoraan Malesian offshore-sektorille Sarawak Shell Berhadin projektissa, joka on hyvin vaikutusvaltainen asiakas," sanoo Norjan Nexansin vedenalaisten hybridikaapelien tekninen johtaja Jon Arne Häll. "Nexansin kyky suunnitella, valmistaa ja toimittaa monimutkaisia merenalaisia umbilikaaleja on jo tunnustettu hyväksi Amerikan ja Euroopan mantereella, ja tämä on hieno tilaisuus näyttää, että pääsemme samaan Aasiassa."

F29-kentän umbilikaalit valmistetaan Nexansin Haldenin tehtaalla Norjassa.

Nexans on maailmanlaajuinen johtava kaapeliteollisuuden asiantuntija ja tarjoaa voimansiirto kehityksen painopistealueena laajan valikoiman kaapeleita ja kaapelijärjestelmäratkaisuja infrastruktuurin, teollisuuden, rakentamisen ja lähiverkkojen (LAN) tarpeita varten. Nexans suuntautuu useille markkinasegmenteille sähkö- ja televerkoista, teistä ja rautateistä laivanrakennukseen, öljy-ja kaasuteollisuuteen, ydinvoimaan, ajoneuvoteollisuuteen, elektroniikkaan, avaruustekniikkaan, materiaalinkäsittelyyn ja automaatioon.
Nexans on vastuullinen teollisuusyritys, joka arvostaa kestävää kehitystä olennaisena osana yrityksen maailmanlaajuista ja operatiivista strategiaa. Jatkuvat tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen innovaatiot, henkilöstön kehittäminen ja sitoutuminen sekä varmatoimiset, vähän ympäristöä kuormittavat teolliset prosessit ovat kaikki tärkeitä osatekijöitä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.
Nexansilla on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä on 25.000 ja vuonna 2012 myynti 7,2 miljardia euroa. Nexans noteerataan NYSE Euronext pörssissä Pariisissa. Lisätietoja on osoitteessa www.nexans.com

Tämä Persada Engineeringin umbilikaalisopimus on hyvin tärkeä kehitysvaihe Nexansille, sillä se vie meidät suoraan Malesian offshore-sektorille Sarawak Shell Berhadin projektissa, joka on hyvin vaikutusvaltainen asiakas.
Norjan Nexansin vedenalaisten hybridikaapelien tekninen johtaja Jon Arne Häll
Norjan Nexansin vedenalaisten hybridikaapelien tekninen johtaja Jon Arne Häll