Nexans toimittaa tärkeän suurjänniteyhteyden Ecuadorin Coca Codo Sinclair -vesivoimalaprojektiin

Nexansin XLPE-suurjännitekaapeleilla yhdistetään Ecuadorin historian suurin energiahanke paikalliseen sähköverkkoon.

Nexans, maailmanlaajuinen kaapeliteollisuuden asiantuntija, on solminut sopimuksen Kiinan Sinohydro Corporationin kanssa suurjännitteisen (EHV) sähkökaapeliyhteyden toimittamisesta Ecuadorin 1500 MW:n Coca Codo Sinclair -vesivoimalahankkeeseen, joka on parhaillaan rakenteilla Amazonin alankoalueella.

Nexans toimittaa 7 km uusinta tekniikkaa edustavaa yksijohtimista, 500 kV:n XLPE-eristeistä (ristisilloitettua) sähkökaapelia, jossa kuparin poikkipinta on 1 600 mm2, yhdessä asianmukaisten lisävarusteiden kanssa sähkön siirtämiseksi Cocajoen uudelta padolta paikalliselle sähköasemalle jaettavaksi Ecuadorin sähköverkkoon.

Kaapeli valmistetaan vuoden 2013 aikana ja toimitetaan 2014.

Nexans Yanggu New Rihui, joka on Nexansin äskettäin hankkima Shandong Yanggu Cables -konsernin sähkökaapelien liiketoiminta, vahvistaa Nexansin asemaa Kiinassa palvelemalla sekä Kiinan sisämarkkinoita että sen asiakkaita pien- keski- ja suurjännitekaapeleiden osalta.

"Tämä 500 kV:n sopimus Sinohydron kanssa on hyvin tärkeä kehitysvaihe Nexansille, sillä se on tärkeä EHV-sektorin referenssi tälle kiinalaiselle urakoitsijalle", sanoo Kiinan Nexansin maanpäällisen suurjänniteliiketoiminnan johtaja Hervé Ros. "Avaintekijöitä tässä menestystarinassa ovat meidän innovatiiviset ja kattavat EHV-kaapeliratkaisumme yhdessä suurjännitetiimimme osoittaman korkealuokkaisen osaamisen kanssa".

Coca Codo Sinclair -hanke sijaitsee Ecuadorin Napon maakunnassa. Se käsittää kahdeksan generaattoriyksikköä, joiden kokonaiskapasiteetti on 1500 MW. 8,8 miljardin kilowattitunnin energian vuosituotannollaan se tyydyttää kolmanneksen Ecuadorin sähköntarpeesta.

Nexans on maailmanlaajuinen johtava kaapeliteollisuuden asiantuntija ja tarjoaa voimansiirto kehityksen painopistealueena laajan valikoiman kaapeleita ja kaapelijärjestelmäratkaisuja infrastruktuurin, teollisuuden, rakentamisen ja lähiverkkojen (LAN) tarpeita varten. Nexans suuntautuu useille markkinasegmenteille sähkö- ja televerkoista, teistä ja rautateistä laivanrakennukseen, öljy-ja kaasuteollisuuteen, ydinvoimaan, ajoneuvoteollisuuteen, elektroniikkaan, avaruustekniikkaan, materiaalinkäsittelyyn ja automaatioon.
Nexans on vastuullinen teollisuusyritys, joka arvostaa kestävää kehitystä olennaisena osana yrityksen maailmanlaajuista ja operatiivista strategiaa. Jatkuvat tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen innovaatiot, henkilöstön kehittäminen ja sitoutuminen sekä varmatoimiset, vähän ympäristöä kuormittavat teolliset prosessit ovat kaikki tärkeitä osatekijöitä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.
Nexansilla on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä on 25.000 ja vuonna 2012 myynti 7,2 miljardia euroa. Nexans noteerataan NYSE Euronext pörssissä Pariisissa. Lisätietoja on osoitteessa www.nexans.com

Tämä 500 kV:n sopimus Sinohydron kanssa on hyvin tärkeä kehitysvaihe Nexansille, sillä se on tärkeä EHV-sektorin referenssi tälle kiinalaiselle urakoitsijalle.
Kiinan Nexansin maanpäällisen suurjänniteliiketoiminnan johtaja Hervé Ros
Avaintekijöitä tässä menestystarinassa ovat meidän innovatiiviset ja kattavat EHV-kaapeliratkaisumme yhdessä suurjännitetiimimme osoittaman korkealuokkaisen osaamisen kanssa.
Kiinan Nexansin maanpäällisen suurjänniteliiketoiminnan johtaja Hervé Ros