Nexans varustaa Bombardierin junat Queenslandissa FLAMEX®-sarjan kaapeleilla

Nexans on tehnyt sopimuksen Bombardier Transportationin kanssa pien- ja keskijännitekaapelien toimittamisesta Queenslandin uuden sukupolven kiskokalustohankkeeseen

Australian lähijunat tulevat käyttämään Nexansin kaapeleita Bombardier Transportationin kanssa solmitulla sopimuksella koskien Queenslandin uuden sukupolven kiskokalustohanketta. Nexans toimittaa FLAMEX® pien- ja keskijännitekaapeleita kiskokaluston 75:een 6 vaunun junayksikköön.

Sopimuksen mukaan Nexans valmistaa ja toimittaa pienjännite-, ohjaus- ja datakaapeleita sekä keskijännitekaapeleita vetomoottori- ja muuntajakäyttöön. Sopimus syntyi tarjouskilpailun jälkeen Nexansin toimitettua Bombardierin yleisprojektiaikatauluun sopivan yksityiskohtaisen tuotanto- ja toimitussuunnitelman.

Nimellisarvoltaan 300 – 3600 V:n kaapelit ovat EN- ja palonkestostandardien mukaisia. Nexans FLAMEX® -kaapelit ovat palonkestäviä ja myrkyttömiä. Kaapelit valmistetaan Ranskassa ja Saksassa, ja toimitetaan sitten Bombardierin tehtaalle Intiaan. Asennus alkaa tammikuussa 2015 jatkuen vuoden 2017 loppuun saakka.

Uudet junat korvaavat vanhenevaa kalustoa ja lisäävät sitä 30 prosentilla Queenslandin seudun julkisen kuljetustarpeen tyydyttämiseksi.

Kiskokalustosektorin johtaja François Renier Nexansilta sanoi: "Tämän sopimuksen saaminen vahvistaa Nexansin asemaa Australiassa ja Aasiassa kiskokalustokaapeloinnin johtavana toimittajana. Nexans tekee tässä hankkeessa mielellään yhteistyötä Bombardierin kanssa luotettavuuden ja kapasiteetin lisäämiseksi."

Hankintatoimesta vastaava Manish Shah Intian Bombardier Transportationilta sanoi: "Olimme etsimässä kumppania, joka pystyy toimittamaan kaikki kaapelit junayksiköihin tiukalla aikataululla."

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli 6,4 miljardia euroa vuonna 2014. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Kiskokalustosektorin johtaja François Renier Nexansilta