Nexansin kaapeleilla vahvistetaan Pekingin kaupungin suurjännitemaakaapeleita

Maakaapeleihin asennettava Nexansin XPLE-kaapeliratkaisu tukee Pekingin sähkönsiirron tulevaa kehittämistä ja laajentamista. Kokonaisvastuusopimuksen arvo on 11 miljoonaa euroa.

Nexans, maailmanlaajuinen kaapeliteollisuuden asiantuntija, on saanut 11 miljoonan euron sopimuksen Kiinan valtion kantaverkkoyhtiöltä (SGCC) suurjännitekaapelijärjestelmän toimittamiseksi tukemaan Pekingin sähköyhtiön sähkönsiirron tulevia kehitys- ja laajennushankkeita Kiinan pääkaupungissa.

Haidianin kaupunginosan pilottihankkeena tunnettu uusi sähköyhteys on Pekingin ensimmäinen kaupungin sisäinen 500 kV:n kaapelijärjestelmä, jossa käytetään viimeisimmän tekniikan mukaista XLPE-eristystä (ristisilloitettu polyeteeni). Nexans suunnittelee, valmistaa ja asentaa 7 km:n pituisen virtapiirin maanalaiseen tunneliin. Lisäksi toimitukseen kuuluvat kaikki tarvittavat lisävarusteet, kuten suurjännitejatkokset ja -päätteet.

Yksijohtiminen XLPE-kaapeli on kuparin poikkipinnaltaan Nexansin tähän mennessä suurin: 2 500 mm2. Yhteensä 21 km kaapelia vedetään kolmena erillisenä 7 km:n osuutena eli yksi kullekin 3-vaihevirran vaiheelle.

Pekingin projekti on suunniteltu valmistuvan vuoden 2014 loppuun mennessä.

Nexans Yanggu New Rihui, joka on Nexansin äskettäin hankkima Shandong Yanggu Cables Groupin sähkökaapelien liiketoiminta, vahvistaa konsernin asemaa Kiinassa palvelemalla sekä Kiinan sisämarkkinoita että sen asiakkaita pien- keski- ja suurjännitekaapeleiden osalta.

"Eräs avaintekijä tämän Pekingin suurjännitesopimuksen voittamisessa oli samankaltaisen 500 kV:n projektin onnistunut toimitus Shanghaihin, mikä toimi keskeisenä asiakasreferenssinä", sanoi Nexansin maanpäällisen suurjänniteliiketoiminnan toimitusjohtaja Philippe Gastineau. "On selvää, että Nexansilla on merkittävä vaikutus Kiinan sähköverkon infrastruktuurimarkkinoilla johtuen paikallisen myynti-, huolto- ja valmistustoiminnan tehokkaasta yhdistämisestä Nexansin globaalin organisaation tekniseen tukeen ja asiantuntemukseen."

Nexans on maailmanlaajuinen johtava kaapeliteollisuuden asiantuntija ja tarjoaa voimansiirto kehityksen painopistealueena laajan valikoiman kaapeleita ja kaapelijärjestelmäratkaisuja infrastruktuurin, teollisuuden, rakentamisen ja lähiverkkojen (LAN) tarpeita varten. Nexans suuntautuu useille markkinasegmenteille sähkö- ja televerkoista, teistä ja rautateistä laivanrakennukseen, öljy-ja kaasuteollisuuteen, ydinvoimaan, ajoneuvoteollisuuteen, elektroniikkaan, avaruustekniikkaan, materiaalinkäsittelyyn ja automaatioon.
Nexans on vastuullinen teollisuusyritys, joka arvostaa kestävää kehitystä olennaisena osana yrityksen maailmanlaajuista ja operatiivista strategiaa. Jatkuvat tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen innovaatiot, henkilöstön kehittäminen ja sitoutuminen sekä varmatoimiset, vähän ympäristöä kuormittavat teolliset prosessit ovat kaikki tärkeitä osatekijöitä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.
Nexansilla on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä on 25.000 ja vuonna 2012 myynti 7,2 miljardia euroa. Nexans noteerataan NYSE Euronext pörssissä Pariisissa. Lisätietoja on osoitteessa www.nexans.com

Eräs avaintekijä tämän Pekingin suurjännitesopimuksen voittamisessa oli samankaltaisen 500 kV:n projektin onnistunut toimitus Shanghaihin, mikä toimi keskeisenä asiakasreferenssinä.