Nexansin kaapelit ovat pääosassa Pinewood Studiosilla

Pinewood Studios on siirtynyt sujuvasti teräväpiirtoelokuvaan (HD) ja tv-tuotantoon päivittämällä järjestelmät Nexansin verkkokaapeleilla. Isossa-Britanniassa HD-tasoisena esitettäviin television antennilähetyksiin tarvittava verkon infrastruktuurin uudistamisprojekti lisäsi HD-tuotantojen vaatimaa kaistanleveyttä ja antoi suojaa sähköisiä häiriöitä vastaan.

Maailmankuulu Pinewood Studios on Euroopan suurin studioyhtiö, jolla on 34 näyttämöä, viisi TV-studiota ja studiotilojen pinta-ala on noin 4,5 hehtaaria. Siellä on tehty maailmankuuluja tuotantoja, kuten Skyfall ja monia muita James Bondin elokuvia sekä Lumikki ja metsästäjä.

Pinewood Group investoi jatkuvasti toimitiloihinsa, joten se nimitti uudistamistyöhön Cheyne Linkin, joka on erikoistunut kaapeloinnin infrastruktuurin suunnitteluun ja asennukseen. Pitkäaikaisena Nexans Certified Solution Partnerina Cheyne Link kääntyi Nexansin puoleen saadakseen 6A-kategorian kaapelijärjestelmän, joka on suojattu sähkömagneettisia häiriöitä vastaan ja tarjoaa riittävästi kaistanleveyttä sekä kestäviä ja suojattuja signaaleja. LANmark-OM3 Gigalite -valokaapeleita asennettiin myös Studiosin päälaitehuoneeseen ja tarkkaamoihin.

Kaapelointia uusittiin valaistus-, ääni- ja tuotantotarkkaamoissa sekä kahden studion kautta näyttämölle. Sen jälkeen kun asennus valmistui 2012, kaapelit ovat välittäneet signaaleita, joita on käytetty suurissa maailmalle levinneissä elokuva- ja TV-tuotannoissa, mukaan lukien Kick-Ass 2 ja Hurjapäät 6.

Pinewood Studiosin tuotantojohtaja Paul Darbyshire sanoi: "Nexans on varmistanut, että uusittu järjestelmä antaa mahdollisuuden suurempaan kaistanleveyteen tulevaisuudessa siirtyessämme teräväpiirtoaikakauteen kaikilla kanavilla. Tulevaisuuden osalta Pinewood Groupilla on suunnitelmia tehdä jatkoinvestointeja televisiotoimintaan. Meillä on jo suunnitelmia uuden televisiostudion osalta ja turvaudumme siinä sellaisiin yrityksiin kuin Nexans ja Cheyne Link." Katso Paul Darbyshiren koko haastattelu http://www.nexans.co.uk/pinewood.

Nexans on maailmanlaajuinen johtava kaapeliteollisuuden asiantuntija ja tarjoaa voimansiirto kehityksen painopistealueena laajan valikoiman kaapeleita ja kaapelijärjestelmäratkaisuja infrastruktuurin, teollisuuden, rakentamisen ja lähiverkkojen (LAN) tarpeita varten. Nexans suuntautuu useille markkinasegmenteille sähkö- ja televerkoista, teistä ja rautateistä laivanrakennukseen, öljy-ja kaasuteollisuuteen, ydinvoimaan, ajoneuvoteollisuuteen, elektroniikkaan, avaruustekniikkaan, materiaalinkäsittelyyn ja automaatioon.
Nexans on vastuullinen teollisuusyritys, joka arvostaa kestävää kehitystä olennaisena osana yrityksen maailmanlaajuista ja operatiivista strategiaa. Jatkuvat tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen innovaatiot, henkilöstön kehittäminen ja sitoutuminen sekä varmatoimiset, vähän ympäristöä kuormittavat teolliset prosessit ovat kaikki tärkeitä osatekijöitä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.
Nexansilla on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä on 25.000 ja vuonna 2012 myynti 7,2 miljardia euroa. Nexans noteerataan NYSE Euronext pörssissä Pariisissa. Lisätietoja on osoitteessa www.nexans.com

Pinewood Studiosin tuotantojohtaja Paul Darbyshire