Nexansin tekninen konferenssi tarkastelee palvelinkeskusten energiansäästöä

Nexansin kaapelointikonferenssi tarttuu palvelinkeskusten tehokkuuden lisäämisen ja energiankäytön haasteisiin

Nexans isännöi palvelinkeskuskonferenssia Pariisissa 1. joulukuuta 2014. "Palvelinkeskusten kaapeloinnin kehitys energiasäästöjen ja hyötysuhteen optimoinnissa" -konferenssi tarkastelee sitä, miten tyydytetään tehokkaampien ja vähemmän energiavaltaisten palvelinkeskusten tarve.

Nexansin spesialistit ja alan asiantuntijat esitelmöivät palvelinkeskuksiin vaikuttavista tämänhetkisistä ongelmakysymyksistä, mukaan lukien dataliikenteen kasvu, paremman energiatehokkuuden tarve ja tietotekniikan ympäristövaikutusten vähentäminen. Konferenssiin kuuluu näyttely ja se päättyy paneelikeskusteluun.

Nexansin kaapelointiratkaisujen markkinointijohtaja Oene-Wim Stallinga sanoi: "Olemme lähentymässä palvelinkeskusten uutta sukupolvea. Sekä IT-järjestelmistä että palvelinkeskuksista vastaavilla on paineita käsitellä enemmän dataa pienemmillä kustannuksilla. Heidän täytyy miettiä myös energiavaltaisten palvelinkeskusten ympäristövaikutusta. Konferenssin aikana asiantuntijoilla, insinööreillä ja toimitiloista vastaavilla henkilöillä on mainio tilaisuus saada sisäpiirin näkymiä palvelinkeskusten uusimmista kehityksistä, kuten suprajohtavuudesta.

Meillä on joukko alan asiantuntijoita, kuten Paolo Bertoldi Euroopan komission yhteisen tutkimuskeskuksen päädirektoraatista, Leedsin yliopiston vieraileva professori ja Emerson Network Power Systems EMEA:n pääjohtaja Ian Bitterlin sekä useita konsultteja.

Konferenssi on tärkeä jokaiselle, joka haluaa tietää dataverkkojen viimeisimmistä kehitysvaiheista sekä palvelinkeskusten energiansäästöistä ja hyötysuhteista."

Nexansin kaapelointiratkaisujen toimitusjohtaja Mark Rogers lisäsi: "Konferenssissa käsitellään palvelinkeskuksia johtavien kohtaamia hankalia kysymyksiä ja kuinka erilaiset vaihtoehdot vaikuttavat toiminnan hyötysuhteeseen. Siellä korostetaan data- ja sähkökaapeloinnin roolia noiden kysymysten ratkaisemisessa ja kuinka Nexans voi auttaa tietotaidollaan ja ratkaisuillaan."

Konferenssi järjestetään 1.12.2014, ja se pidetään Pariisin taide- ja teollisen muotoilun museossa (Musée des arts et metiers).

Ilmoittautuminen on avoin palvelinkeskuksia suunnitteleville ammattilaisille. Koska paikkoja on rajoitetusti, online-ilmoittautuminen ennakolta on välttämätöntä. Voi ilmoittautua konferenssiin tässä

Nexans on palvelinkeskusten toimintatapojen virallinen tukija EU Code of Conduct for Data Centres.

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli noin 6,7 miljardia euroa vuonna 2013. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Nexansin kaapelointiratkaisujen toimitusjohtaja Mark Rogers