Suzlon käyttää Nexansin 'päästä päähän' kaapeliratkaisuja Brasilian tuulipuistohankkeissa

Nexans auttaa Suzlonia saamaan tehokkaat ja luotettavat yhteydet noin 150 tuuliturbiinigeneraattorille, joita on asennettu Brasilian suuriin tuulipuistohankkeisiin

Suzlon, yksi maailman johtavista tuuliturbiinivalmistajista, on kääntynyt Nexansin puoleen saadakseen tukea suuriin projekteihinsa Brasiliassa. Niissä tarvitaan kokonaisvaltaisia kaapeliratkaisuja, jotka varmistavat tehokkaat ja luotettavat yhteydet noin 150 tuuliturbiinigeneraattoria varten. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 11 miljoonaa euroa.

Kahden Suzlonin kanssa tehdyn puitesopimuksen mukaan Nexans toimittaa WINDLINK® pien- ja keskijännitteisiä tornikaapeleita, työmaa- ja lisävarusteita yhdessä järjestelmien välisten keskijännitekaapeleiden ja suurjännitesiirtokaapeleiden kanssa, joilla muodostetaan yhteys paikallisille sähköasemille. Näin Suzlon pääsee hyötymään edistyksellisistä, täysin integroiduista 'päästä päähän' kaapeliratkaisuista, jotka sisältävät tuotteiden lisäksi myös kattavaa teknistä ja logistista tukea.

Nämä tuulipuistohankkeet sijaitsevat eri puolilla Brasiliaa, ja Nexans toimittaa kaapelit Suzlonin tuotantolaitoksille ympäri maailmaa, mm. Vietnamista, Indonesiasta, Etelä-Koreasta ja Brasiliasta.

Suzlonin asiakkuuspäällikkö Hemant Prabhakar Nexansilta sanoi: "Korkea toimintatasomme Suzlonin kanssa on täydellinen esimerkki siitä, kuinka Nexans laajentaa palvelujaan pelkästä kaapelien toimittamisesta tuulienergia-alan asiakkaiden tukemiseen kokonaisratkaisuilla, teknisellä dokumentaatiolla, logistiikalla ja työmaavalvonnalla."

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli noin 6,7 miljardia euroa vuonna 2013. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Suzlonin asiakkuuspäällikkö Hemant Prabhakar Nexansilta