Uudella Rio de Janeiron metrolinjalla käytetään yksinomaan Nexansin kaapeleita

Uusi metrolinja lisää kapasiteettia 300 000 matkustajalla, jolloin teiltä poistuu 30 000 autoa

Rio de Janeiron metromatkustajat todennäköisesti hyötyvät kapasiteetin lisäyksestä sen jälkeen kun uusi Nexansin kaapelien sähköistämä metrolinja otetaan käyttöön. Kaapelit oli suunniteltu yksinomaan uutta linjaa varten.

Nexans toimittaa 113 km kaapelia uudelle linjalle, jonka on määrä valmistua 2016. EP-DRY 105 AFITOX halogeenittomat kaapelit suunniteltiin vastaamaan Metro Rion erityisvaatimuksia, mukaan lukien vähäinen savunmuodostus, pienet happamien kaasujen päästöt ja rajoitettu palon eteneminen tulipalon sattuessa.

Uudella linjalla kulkee 300 000 matkustajaa joka päivä, jolloin Rion kaduilta poistuu 30 000 autoa ruuhka-aikana. Se kattaa 16 km Rio de Janeiron keskustassa ja ulottuu suurelle Barra da Tijucan asuinalueelle länsipuolella kulkien São Conradon, Gavean, Leblonin ja Ipaneman läpi ja yhdistäen kuusi uutta metroasemaa.

Brasilian Nexansin maajohtaja Marco Vitiello sanoi: "Osallistumme innoissamme tähän hankkeeseen, mikä hyödyttää valtavasti Rio de Janeiron asukkaita. Nexans tekee oman osansa parantaakseen julkista liikennettä, mikä vähentää ruuhkahuippuja ja yhdistää asuinalueita."

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli noin 6,7 miljardia euroa vuonna 2013. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Brasilian Nexansin maajohtaja Marco Vitiello